Verschil in kwaliteit heftafel?

Dutchboy

Die hard MF'er
20 mrt 2004
698
0
Ik ben op zoek naar een motorheftafel en daarvoor eens op Marktplaats wezen kijken. Ze worden daar nieuw aangeboden van 199 tot 425 euro voor een zelf-trappen-hydraulische versie. Verder dan een verschil in de breedte en een klein verschil in maximum hefvermogen kom ik niet dus wie kent dit spul en weet over de zin en onzin om twee keer zoveel te betalen voor zoiets?

Ik plaats hieronder de plaatjes en omschrijvingen.
 
De goedkoopste (199)

full


Tafelafmetingen totaal: 220x50 cm.
Tafelafmetingen zonder achterklep: 123x50 cm.
Hefvermogen: Circa. 400 Kilogram.
Minimum hoogte: 220 mm.
Maximum hoogte: 800 mm.
Gewicht: Circa 100 Kilogram.
 
Middenmoter (295)

full


Lengte: 205 cm,
breedte: 55 cm,
Eigen gewicht: 123 kg,
Bruto gewicht inkl. houten krat: 155 kg,
Max draagvermogen: 400 kg,
Voorwielklem (demontabel),
Doorrijbeveiliging/Eindplaat(demontabel),
Oprijplaat(demontabel)
Afneembaar pedaal om hydraulisch te heffen,
Afneembaar doseerpedaal om te zakken,
Uitneembaar deksel voor achterwieldemontage,
2 werkstanden: 45 cm / 70 cm,
Minimale hoogte: 19 cm,
Maximale hoogte: 80 cm,
Verrijdbaar d.m.v. 2 stuks zwenkwielen en 2 vaste wielen,
2 Stuks vloerstempels voor extra stabiliteit.
 
De duurste (425)

full


- capaciteit 500 kg
- max. hoogte 80 cm
- min. hoogte 18 cm
- tafelafmet. 220 x 70 cm
- hydraulische (afneembare) voetpedalen
- incl. luik voor achterwiel, aluminium voorwielklem en oprijplaat
- gewicht 150 kg
- garantie
 
Idd, Cranenbroek ... 165 eurotjes
klik hier: http://www.cranenbroek.nl/Advertentie/nl_be/producten/product08y.htm

Zal best wat kwaliteitsverschil in zitten, maar volgens mij gaat die duurste nooit 2x zo lang mee als de goedkoopste dus ... ik zou voor de goedkoopste gaan (doe ik eigenlijk overal mee, dus dat zegt niet zo veel)

Tevens geeft Cranenbroek gewoon garantie hoor, dus je kunt ook nog eens terug mocht het onverhoopt nodig zijn!
 
Idd, Cranenbroek ... 165 eurotjes
klik hier: http://www.cranenbroek.nl/Advertentie/nl_be/producten/product08y.htm

Zal best wat kwaliteitsverschil in zitten, maar volgens mij gaat die duurste nooit 2x zo lang mee als de goedkoopste dus ... ik zou voor de goedkoopste gaan (doe ik eigenlijk overal mee, dus dat zegt niet zo veel)

Tevens geeft Cranenbroek gewoon garantie hoor, dus je kunt ook nog eens terug mocht het onverhoopt nodig zijn!

Het is dezelfde als die ik heb. Gewoon prima voor 'af en toe' gebruik. Lekker compact, dus makkelijk op te bergen.

hefbrug3.JPG
 
Wat heb je aan garantie als die tafel ineens naar beneden komt..

Als je aan kunt tonen dat het "ineens naar beneden komen" voortkomt uit een constructiefout in de heftafel, wordt imho de schade gewoon vergoed. Heeft niks met garantie te maken, maar met aansprakelijkheid.

Met de garantiebepalingen bedoel ik dus dat je in ieder geval terugkunt wanneer bijvoorbeeld je hydraulische cilinder gaat lekken ofzo. Als je ergens bij een beunhaas zo'n ding laat maken, of je besteld hem via internet ... heb je dus gewoon pech!
 
@LeCram: Zet jij je voorwiel nooit vast op de heftafel (ik bedoel met een spanbandje ofzo, puur voor extra stabiliteit)?

't viel me zomaar op ...

Ik zet hem wel altijd met een spanbandje vast. Die foto heb ik gemaakt toen de heftafel net binnen was. Ik probeerde hem even uit.

Nadeel van deze heftafel is wel dat als je hem alleen met spanbanden vastzet (dus zonder middenbok), het achterwiel rust op de oprijplaat. De motor staat dan dus dieper.
 
Ik zet hem wel altijd met een spanbandje vast. Die foto heb ik gemaakt toen de heftafel net binnen was. Ik probeerde hem even uit.

Nadeel van deze heftafel is wel dat als je hem alleen met spanbanden vastzet (dus zonder middenbok), het achterwiel rust op de oprijplaat. De motor staat dan dus dieper.

Ja, maar als je hem wel gewoon op de middenbok zet, en alleen het voorwiel met een bandje vastzet, dan is het geheel toch stabiel zat?
Ik bedoel voor de thuissleutelaar dus?
 
Terug
Bovenaan Onderaan