• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Verschil prijs mbt. particulier/dealer

• Onderwerp starter Onderwerp starter mks1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mks1

MF'er
Lid geworden
17 sep 2008
Waarderingsscore
0
Hey,

Ik ben een beginnende motorrijder en heb zo'n 3000 euro te besteden voor mijn eerste motor.

ik zit te kijken naar een honda cbr 600 f van het bouwjaar 1999.
nu heb ik een paar leuke gezien op internet voor rond die prijs particulier.
maar heb ze ook voor 500 euro meer gezien bij de dealer.

nu ben ik eigenlijk benieuwd wat is een reeël prijs verschil voor een motor kopen particulier of bij de dealer?

met vriendelijk groet,

mks1

Laatst bewerkt:
Voor dat bouwjaar vind ik het zelf, mits de km standen vergelijkbaar zijn, 500 extra heel erg mee vallen. Is natuurlijk hoe nieuwer de motor hoe duurder en dus hoe groter het verschil wordt.

Ik zelf heb uiteindelijk toch mijn eerste motor bij een dealer gekocht en heb nog geen moment spijt daarvan gehad. Ik was tussen de 300 a 400 meer kwijt dan bij een particulier, maar daar komt nog eens bij dat ik tot nu toe echt fantastische ben geholpen. Ze weten zelf dat ik net begin en doen dus ook niet moeilijk als ik even langs kom voor wat kleine dingen waar ik niet zeker van ben of dat goed is. Dan kijken ze er altijd even naar en leggen uit waarom dat zo hoort of passen het eventueel aan.

Ik ben voor hetzelfde bedrag wezen zoeken naar een motor, ook als beginneling. Toevalligerwijs vond ik eenzelfde soort motor als jij bij een Dealer in Amsterdam.
Vanuit meerdere kanten werd mij aanbevolen om toch even verder te zoeken, omdat ik voor dat bedrag een jongere motor zou kunnen vinden met minder km's. Bovendien vertelde een vriend dat forumbezoekers vaak veel passie hebben voor hun motoren. Dat is dus inderdaad zo gebleken.

Mijn advies, dus van iemand met een vergelijkbare ervaring, zoek eerst even goed op bijvoorbeeld dit forum. Zo krijg je ten eerste een goed beeld wat de prijzen een beetje zijn, bovendien komt het beestje hier vaak van goede huize.

ben zelf ook een beginner en heb me motor gekocht bij de dealer. Vind het wel lekker dat ik garantie heb mocht er wat zijn en heb een mooie prijs weten te krijgen omdat ik daar ook me pak ed. had gekocht.
Prijsverschil is er, maar je krijgt dan ook wat meer

Laatst bewerkt:
Slotje, want je vraagt het hier ook al:
[MESSAGE=15979429]mks1 in "vraagje: verschil aanschafprijs prive/de..."[/MESSAGE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan