• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Verschillen Ducati Monster 696 & 1100

Jan_Kaas

Rookie
Lid geworden
29 apr 2010
Waarderingsscore
0
Ik ben een beginnende motorrijder en er gaat zeker een monster komen, daar ben ik al over uit. echter ik twijfel tussen 2 modellen.

Welke ervaringsdeskundige kan mij nu eens uit de brand helpen als het gaat om de 696 en de 1100?

De uiterlijke kenmerken zijn me inmiddels wel bekend dus ik doel op de motorische en rij eigenschappen. Valt er bijvoorbeeld met de 1100 rustig te rijden zonder dat hij gaat bokken en stoten? Is het uberhaupt wel verstandig om op een 1100 te beginnen? voordelen nadelen etc.

Ik heb er allemaal geen idee van, dat mag je gerust weten. is er iemand die me hierover wat meer kan vertellen? ik hoor het liever van lui die hier hun welgemeende mening delen dan van een verkoper die gewoon een 1100 wil verkopen .

alvast bedankt , Theo

In een review van Motor-Magazine was de conclusie zo'n beetje dat je in de praktijk eigenlijk alleen voor de exclusiviteit voor de 1100 zou moeten gaan. Als beginnende motorrijder zou ik lekker de 696 nemen :Y (Sterker nog, na 24kkm zou ik dat nog steeds doen).

Als je de enkele swingarm erg gaaf vind, zou je ook eens kunnen informeren wanneer de 796 verschijnt.

Hé Steveman

Bedankt. blij te horen dat ze verder niet veel van elkaar verschillen, heb wel eens anders gehoord. van de 796 had ik nog geen weet. die swingarm is natuurlijk wel een gadget. heb net een beetje gegoogeld en mijn conclusie is zo'n beetje dat dit ''best of both worlds'' gaat worden.
Ik ga me zeker even orienteren. Ook goed om te horen dat een 696 niet weg valt bij de 1100 en ook gewoon kicken is. succes met de volgende 24K!

als man raad ik je de 696 al niet aan :N mijn ballen doen nog steeds zeer als ik eraan terugdenk

de 1100 is wel nog een stukje meer :9~

gisteren aan de ring van mechelen nog een 1100 gezien met titanium termignoni's :Y

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan