NeeDie schijf zal altijd slijten , bij elk type remblok.
Het gaat hem gewoon welk merk is sneller naar de vuilbak te verwijzen.
Is het mogelijk dat het voorwiel naar een bepaalde kant zou kunnen trekken omdat ook al zijn beiden merken gesinterd het éne merk dan harder zou remmen dan het andere vanwege de samenstelling ?
Dus verschil tussen links en rechts .
Mijn motorfiets heeft één rem voor, en bij het remmen trekt het voorwiel niet naar één kant. Als dat bij een zwaardere motorfiets en op hogere snelheid etc wel zou zijn, dan denk ik dat in jouw situatie, met twee remmen waarbij de ene rem mogelijk iets beter zou presteren, de andere rem genoeg compenseert.Is het mogelijk dat het voorwiel naar een bepaalde kant zou kunnen trekken omdat ook al zijn beiden merken gesinterd het éne merk dan harder zou remmen dan het andere vanwege de samenstelling ?
Ik heb een Pan 1300 van 2010.
Een voor mij mooie fiets met voldoende toercapaciteiten met een zeer goed remsysteem.
ABS , DCBS.
Iedereen plaatst als je links en rechts een remklauw hebt remblokken van hetzelfde merk en hetzelfde type.
Bijv merk A links en rechts gesinterd of iets anders.
Veronderstel dat er in de linkse remklauw merk A wordt geplaatst en in de rechtse remklauw merk B maar beiden merken gesinterd dan kan er daadwerkelijk eens vergeleken worden welk merk van de 2 de meeste remvoering nog heeft als de remblokken van 1 zijde aan vervanging toe zijn.
Alle 4 remblokken worden op dezelfde wijze belast bij het remmen en doen evenveel km's.
Is dit onzin of toch wel eens een testje waard wetende dat het éne merk zijn remblokken iets meer remvoering hebben dan een ander merk.
Als er dan wat verschil in remkracht zit tussen de merken dan zal de ene kant van de schijf heter worden dan de andere kant waardoor het risico op kromtrekken toeneemt.Ik heb een tweede schijf op mijn motor gemonteerd omdat hij wel het gevoel gaf ergens ongelijk te torderen, en dat kan ook niet anders.
Wil je een eerlijk vergelijk maken kan je toch merk A aan de binnenkant van de klauwen doen en merk B aan de buitenkant? Dan is de verdeling gelijk. Op enig moment had ik zoveel restblokjes dat ik alleen het blokje verving dat op de slijtagemarker zat.
Ik heb een tweede schijf op mijn motor gemonteerd omdat hij wel het gevoel gaf ergens ongelijk te torderen, en dat kan ook niet anders.
Wil je een eerlijk vergelijk maken kan je toch merk A aan de binnenkant van de klauwen doen en merk B aan de buitenkant? Dan is de verdeling gelijk. Op enig moment had ik zoveel restblokjes dat ik alleen het blokje verving dat op de slijtagemarker zat.
Dat deden mijn schijven iig niet met 4 verschillende blokkenAls er dan wat verschil in remkracht zit tussen de merken dan zal de ene kant van de schijf heter worden dan de andere kant waardoor het risico op kromtrekken toeneemt.
ja. Het is een Yamaha RD250LC, standaard met 1 schijf. Ik merkte het bij mijn FS1, TZR250 en bij deze RD. Op het moment dat de schijf door de blokken vastgepakt wordt wil die voorpoot gaan roteren om de vooras, aan die kant. Aan de andere kant niet. Met die dunne pootjes van die genoemde fietsen is dat merkbaar. Bij de luchtgekoelde RD250 had ik er geen last van, die is lager en heeft dikkere, of in ieder geval steviger geconstrueerde voorpoten, maar ook maar 1 rem. Dat de voorvork "werkruimte" heeft wordt bevestigd door als die voorvorkstabilisators die op die RD's zitten, dat standaard blikplaatje tussen de poten is knudde. Met de tweede schijf erop (alle gaten voor schijf en klauw zitten erop/erin) was dat gevoel weg
Om de verschillen eens te weten tussen bepaalde merken.Waarom zou je willen weten welke remblokken langer mee gaan
Mij lijkt het belangrijker dat de remmen het doen (en blijven doen bij zware belasting) en dan maakt het me weinig uit dat ze wat sneller slijten.
Verder zeg je dat de 4 remblokken op dezelfde wijze worden belast maar weet je dat zeker? het kan zomaar zijn dat de ene remzuiger beter gangbaar is dan de ander waardoor je testje al geen duidelijke resultaten laat zien.
ja. Het is een Yamaha RD250LC, standaard met 1 schijf. Ik merkte het bij mijn FS1, TZR250 en bij deze RD. Op het moment dat de schijf door de blokken vastgepakt wordt wil die voorpoot gaan roteren om de vooras, aan die kant. Aan de andere kant niet. Met die dunne pootjes van die genoemde fietsen is dat merkbaar. Bij de luchtgekoelde RD250 had ik er geen last van, die is lager en heeft dikkere, of in ieder geval steviger geconstrueerde voorpoten, maar ook maar 1 rem. Dat de voorvork "werkruimte" heeft wordt bevestigd door als die voorvorkstabilisators die op die RD's zitten, dat standaard blikplaatje tussen de poten is knudde. Met de tweede schijf erop (alle gaten voor schijf en klauw zitten erop/erin) was dat gevoel weg