En wat is het verbruik?
(We vinden altijd wel weer een puntje om over zeiken)
Als ik hem sportief rijd doe ik op 18 liter 150 kilometers en bij normaal gebruik doe ik met 18 liter 250 kilometers
Ik weet een twee cilinder is zuiniger
Normaal rijden is bij mij 10 liter @ 140km...
Tweecilinder zuiniger mocht je willen
Ik dacht dat ze zuiniger waren
Maar die van jou lust hem wel
om dan nog meer op te scheppen zit ik op 114,4 NM @ 5200 RPMbeetje meer gas geven
Ik heb het antwoord op jouw vraag in mijn handen,
[afbeelding]
Hier staat alles in, het onstaan van de verbrandingsmotor, verschillen tussen 2T en 4T, hele distributieverhalen, alles eigenlijk, oja..de dieseltechniek staat er ook in.
Wel is alles op vrij technisch niveau wel mét illustraties en voorbeelden erbij om het begrijpelijk te maken.
Echter is dit boek van mijn opleiding en wil ik het wel zelf houden als naslagwerk..en ik ga geen 300 pagina's overtypen of inscannen dat snap je zelf ook wel.
In welke omgeving woon je, je mag het wel een tijdje van me lenen eventueel.
Groetjes,
Iets verouderd, maar zeker nog erg goed om te lezen. Kost niet veel, en de schrijver weet waar hij over praat.
[afbeelding]
Het eerste wat mij te binnen schiet wanneer ik dit lees is een Ducati multistrada
Of een Yamaha BT 1100
Ik heb het antwoord op jouw vraag in mijn handen,
[afbeelding]
Hier staat alles in, het onstaan van de verbrandingsmotor, verschillen tussen 2T en 4T, hele distributieverhalen, alles eigenlijk, oja..de dieseltechniek staat er ook in.
Wel is alles op vrij technisch niveau wel mét illustraties en voorbeelden erbij om het begrijpelijk te maken.
Echter is dit boek van mijn opleiding en wil ik het wel zelf houden als naslagwerk..en ik ga geen 300 pagina's overtypen of inscannen dat snap je zelf ook wel.
In welke omgeving woon je, je mag het wel een tijdje van me lenen eventueel.
Groetjes,
Bedankt voor het aanbod. Ik heb zelf ook nog zo'n lesboek maar dat gaat uitsluitende over scheepsmotoren. Ik was op zoek naar iets luchtigers dat gericht was op uitsluitend motoren.
Het is vrij luchtig hoor. Tis maar HBO, ik ben ook geen Stephen Hawkings. Maar is prima, als je er niet uitkomt ligt hij klaar hier.
Vermogen = koppel x toeren. Dus vermogen (bijna) gelijk bij x toeren = koppel gelijk bij x toeren.Hij heeft het over het koppel
Zonder "s"
Kan ik ook goed volgen
Ik ben het licht van een supernova, je ziet me wel maar ik ben er niet.
om dan nog meer op te scheppen zit ik op 114,4 NM @ 5200 RPM
Maar daar ging het niet om... Het ging inderdaad om het beschikbare koppel op een laag toerental
Tja het zijn maar nummertjes uit eindelijk... Als iemand had gezegd dat het 80nm was had het niet anders gereden hoorNetjes hoor !
Er is altijd een baas boven baas