• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

verschillende weerstanden tussen bodines...?

tmoons

MF veteraan
Lid geworden
7 jan 2004
Waarderingsscore
158
hallo,

ik heb een CB400F, en een maat van me ook, hij vroeg me laatst de weerstand tussen bougiedoppen 1 en 4 (zitten aan 1 bobine ) te meten en de weerstand tussen bougie doppen 2 en 3. (ter vergelijking)
toen bleek dat de ene slecht 4Kohm was... en de andere 16kOhm... (kilo ohm)
bij hem was er ook een groot verschil...
nu is mijn vraag, zouden wat andere cb400F rond 78 a 79 ook eens willen meten? en dan zeggen wat zij meten...
ter vergelijking... ik heb overigens geen klachten over lopen of iets dergelijks...

alvast bedankt! :}

theo

dat komt wel in de buurt dan bij de ene, in de bougiedoppen zit ook 5k ieder, en dat zullen wel geen 1% weerstanden zijn. Dus 2 x ongeveel 5 + 4 is bijna 16k. Die ander zal dus wel ergens een bonus weerstandje hebben.

ja maar ik heb dus 1 keer 16K en 1 keer slechts 4 K... dat is toch vaag.... ik heb inderdaad MET kappen er op gemeten.

theo

Misschien zijn die kappen onderling verschillend en zitten er 1 of 2 bij die geen ontstorings-weerstand bevatten.

Ook: ik heb een paar keer meegemaakt dat zo'n weerstand inwendig opliep cq verbrak; misschien is het dus ook mogelijk dat zo'n weerstand omlaag gaat.

Bij mijn bromfietsen/scooters donderde ik bij eerste zulke storing zo'n kapje weg en zette er een ouderwetser, weerstands-loos type voor in de plaats, dan nooit meer gelazer daarmee. Mag niet, want geeft storing op radio & tv.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan