Ik heb een aanhanger met een polyester opbouw.
Deze heeft een breedte van 125cm welke ik gebruikte achter mijn trike.
Ideale maat was dat.
Maar nu is het de bedoeling dat de aanhanger achter de motor komt en is de maat niet meer ideaal maar te breed.
Aangezien ik de aanhanger toch wel erg mooi vind en simpelweg vanwege de kosten overweeg ik om de huidige te gaan versmallen.
Nu kom ik op 2 struikelpunten:
Zoals ik al zei is de opbouw van polyester, nu is dat natuurlijk een mooi materiaal om te bewerken maar wat is nu de juiste aanpak hiervan.
Om exact te zijn moet hij niet alleen smaller worden maar mag hij ook zo'n 10cm lager worden.
Ten 2e zit er een torsie as onder, kan ik deze zonder problemen doorslijpen en er zo'n 30cm vanaf halen in het midden??
Adviezen zouden zeer welkom zijn.
Op gelijke afstand tov de vouw rondom doorzagen en weer vastplakken.
Ik vermoed dat je gelijk hebt.Gezien de wensen, is het niet eenvoudiger, zo niet goedkoper om een nieuwe te bouwen ?
Eventueel deze verkopen, en de -winst- gebruiken voor een andere.
Oud glasvezel wil zich niet altijd netjes meer in model weten te vormen , het word broos door de zon
en een ellende om nog sterk te krijgen.
Zeker om die deksel er weer mooi strak op te krijgen, ik voorzie een hoop ellende om dat
goed te krijgen.
Zo maar een dwars schot, een kleine skibox op een smallere as fabrieken ?
Dan bied ik wel 60 euro hoor.Binn een uur is me ook alweer duidelijk geworden waarom ik een hekel heb aan het plaatsen van advertenties op speurders en marktplaats.
Dan krijg je een bod van 50 euro.
Maar dan ga ik toch liever aan de slag met een slijptol en wat glasvezel matjes.
Das idd ene leuke: gebruikte skibox, net framepje maken, asje er onderGezien de wensen, is het niet eenvoudiger, zo niet goedkoper om een nieuwe te bouwen ?
Eventueel deze verkopen, en de -winst- gebruiken voor een andere.
Oud glasvezel wil zich niet altijd netjes meer in model weten te vormen , het word broos door de zon
en een ellende om nog sterk te krijgen.
Zeker om die deksel er weer mooi strak op te krijgen, ik voorzie een hoop ellende om dat
goed te krijgen.
Zo maar een dwars schot, een kleine skibox op een smallere as fabrieken ?
Er zijn toch nieuwe regels?Daarom wilde ik eigenlijk ook het liefst deze aanpassen.
Scheelt een hoop poen, want alles is al aanwezig.
En een slijpschijfje en polyester troep kost niet zoveel.
Te koop zetten als motoraanhanger zal niet werken aangezien hij daar te breed voor is met zijn 125cm.
Artikel 5.15.6
1. Aanhangwagens mogen:
a. niet breder zijn dan 2,00 m
b. niet hoger zijn dan 1,00 m. In geval van twijfel wordt gemeten, waarbij artikel 5.1a.1 van toepassing is.
Te koop zetten als motoraanhanger: die gaan ongeveer voor 300~400 weg (tenzij een mooie, nette, kan ook veel duurderder).
Das idd ene leuke: gebruikte skibox, net framepje maken, asje er onder
Had ik gelezen ja, maar ik denk eigenlijk dat dit problemen gaat opleveren.
Zodra je even vergeet dat er zo'n bak achter hangt kon je wel eens een inschattingsfout maken.
Dat heb ik met 1 meter breed ook alHad ik gelezen ja, maar ik denk eigenlijk dat dit problemen gaat opleveren.
Zodra je even vergeet dat er zo'n bak achter hangt kon je wel eens een inschattingsfout maken.
Ik rijd al jaren met standaard koppelingen. Geen probleem.Ik weet niet of dat gaat werken want er zit niet eens een meedraaiende koppeling op. Je moet wel heel goedgelovig zijn om het dan aan te nemen als motoraanhanger en er dan ook nog eens 6x de marktwaarde voor te betalen
Was ook mijn eerste idee, de skibox heb ik nog steeds in de schuur liggen want ik vond dat ie niet genoeg ruimte had. Wil je een skibox dan zou ik daar zeker nu naar op zoek gaan want over 2 maanden begint de gemiddelde 2de hands prijs daarvan enorm te stijgen. Tegen die tijd gaat die van mij om die reden ook marktplaats weer opDie van mij is een meter en er is echt geen mogelijkheid om hem te vergeten als hij erachter hangt. Jij zal wel een zwaardere motor hebben dan een GS500 dus wellicht scheelt dat maar als nog zou ik daar niet heel bang voor zijn.