versnelling verkeert om

latnagel

Rookie
10 dec 2006
5
0
hoi allemaal heb een honda xr 600 bj87 en die schakelt net anders om ben er inmiddels aangewend heb hem nu twee jaar ..........voor deze een paar andere motoren gehad dus dat schakelen moest ik echt aan wennen ,,,maar nu mijn vraag komt dit wel vaker voor, of is hier een reden voor ,of is de versnellingsbak verkeert om in elkaar gezet?? groeten van latnagel
 
dan zit waarschijnlijk het heveltje op je versnellingsbak omgekeerd.
ik dacht dat dit alleen bij circuitfietsen gedaan werd, kennelijk nu ook al bij enduro's :?
 
je bak ik dan ooit vervangen voor die van een ander honda model, geloof dat de XBR500 en nog wat modellen de omgekeerde bak hadden. de bak wil nog wel eens stuk lopen bij de oude xr'ren en men plaatst dan wel eens zo'n weg motor bak.
 
klopt...omgekeerde wals...
er zijn vast modellen met een hevelsysteem of een hevel naar achteren geplaatst, zoals steven zei, bijv. een xbr ofzo... als je een wals uit zo'n bak in je xr gooit schakelt ie inderdaad andersom.

iets anders dan de wals kan het niet zijn, heveltjes in het blok kun je niet omkeren.
 
bedankt voor jullie reactie,s ......ik vind het ook geen probleem dat ie net anders om schakelt ben er wel aan gewend nu weet ik in iedergeval hoe het inelkaar zit,, maar laats had mijn kameraad een andere cr 250 gekocht ,,en die moest ik natuurlijk even proberen , en dan kom je echt in de problemen ,je moet goed opletten , anders gaat het mis..oke weer genoeg gelult,,groeten,,, latnagel
 
Mwa het went. Ik heb dit ook met de brommer gehad. Een Honda MTX-SH (crosser) met een NSR-blok (racer). Doordat de schakelhendel de andere kant op wees dan normaal, schakelde de bak andersom.
De eerste 100 meter is het even wennen. Wanneer je een aantal keer kort achter elkaar hebt gewisseld, heb je d'r geen problemen meer mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan