Versnellingsbak probleem XL500R

road-racer

Die hard MF'er
7 mei 2004
528
0
Echt
Na een cilinderkop revisie en veel nieuwe onderdelen, komt er een nieuw probleem om de hoek kijke:

Als je optrekt in de 1e versnelling dan lijkt het net of de versnellingsbak een tandje overslaat ofzo. en af en toe valt hij terug in een andere versnelling.

Is de bak nou versleten of is er iets anders aan de hand?
en wat is jullie advies om te doen?
 
als je tandwielen en ketting(buitenkant blok) nog goed zijn zou ik toch eens je blok openmaken. Je ziet dan gauw genoeg of er wat aan de hand is. Ik heb nog een hoop blokdelen (versnellingsbakken ed) liggen. Kan je voor een habbekrats komen ophalen, maar denk dat friesland een beetje ver weg voor je is?
 
Ketting en tandwielen zijn net nieuw. zitten ook goed vast enzo.

Zouden het de tandwielen of iets anders zijn? iemand zei me dat er ook iets met een kogel en veertje is die zorgt dat hij in de versnelling blijft.

Wat zijn de mogelijke ookzaken denken jullie?
 
Ketting en tandwielen zijn net nieuw. zitten ook goed vast enzo.

Zouden het de tandwielen of iets anders zijn? iemand zei me dat er ook iets met een kogel en veertje is die zorgt dat hij in de versnelling blijft.

Wat zijn de mogelijke ookzaken denken jullie?

Je zou idd even je linker carterdeksel eraf kunnen schroeven. Dit stelt niet zoveel voor, de motor even op zijn rechterkant leggen zodat je geen olie hoeft af te tappen. Als je dit deksel eraf heb zie je iets zoals op de foto. De aangegeven veer houd volgens mij de versnellingsbak in de juiste versnelling.?. Je zou even kunnen kijken of die gebroken is. Voor de rest heb ik niet veel vestand van versnellingsbakken:)
 
foto..
full
 
als je tandwielen en ketting(buitenkant blok) nog goed zijn zou ik toch eens je blok openmaken. Je ziet dan gauw genoeg of er wat aan de hand is. Ik heb nog een hoop blokdelen (versnellingsbakken ed) liggen. Kan je voor een habbekrats komen ophalen, maar denk dat friesland een beetje ver weg voor je is?

Kan je me eens mailen wat je allemaal hebt liggen en voor welke prijs?
 
Terug
Bovenaan Onderaan