Versys 650 kettingspanning verschilt per draai

gietspeed

Rookie
13 jun 2022
20
4
Nieuwerkerk aan den IJssel
Hey mf-ers,

Ik heb Kawasaki versys 650 ABS nu voor een half jaartje, maar de kettingspanning krijg ik niet goed, als ik mijn wiel ronddraai dan zijn er plekken dat mijn kettingspanning strakker is dan een draai verderop. Ik heb de ketting en tandwielen al vervangen, maar dit lost het probleem niet perse op, het probleem is wel minder maar nog steeds aanwezig. Verschil in spanning is nu ongeveer 1 a 1,5 centimerer (strakke kant vs losse kant)

ik heb ook het idee dat de bandenspanning regelmatig gecontroleerd moet worden (wat een aardig verschil is met mijn andere moteren) maar ik weet niet of dat verband kan hebben maar ik meld het maar;)

weten jullie wat hier aan de hand kan zijn? :)
 
Dan is de kettingset richting het eind van de levensduur aan het gaan. Je kan inderdaad op het strakste punt de ketting volgens richtlijnen afstellen maar persoonlijk zou ik een nieuwe set monteren.

Dan loopt alles weer mooier en soepeler, de motor gaat er meestal ook weer lekkerder van schakelen.

Oeps.... je hebt al een andere set gemonteerd zie ik. Dan terug gaan naar de zaak waar je het gekocht hebt en een goede set eisen. Een nieuwe kettingset moet gewoon een constante kettingspanning hebben.
 
Dan is de kettingset richting het eind van de levensduur aan het gaan. Je kan inderdaad op het strakste punt de ketting volgens richtlijnen afstellen maar persoonlijk zou ik een nieuwe set monteren.

Dan loopt alles weer mooier en soepeler, de motor gaat er meestal ook weer lekkerder van schakelen.

Oeps.... je hebt al een andere set gemonteerd zie ik. Dan terug gaan naar de zaak waar je het gekocht hebt en een goede set eisen. Een nieuwe kettingset moet gewoon een constante kettingspanning hebben.
thanks voor je antwoord, ik heb inderdaad een nieuw set gemonteerd, gewoon een DiD ketting, lijkt mij prima kwaliteit. kan dit alleen maar aan de ketting liggen?
 
thanks voor je antwoord, ik heb inderdaad een nieuw set gemonteerd, gewoon een DiD ketting, lijkt mij prima kwaliteit. kan dit alleen maar aan de ketting liggen?
Welk merk kettingwielen heb je gemonteerd. Er zijn wel een aantal merken waarmee ik dit soort problemen vaker heb gezien/meegemaakt.

Als de ketting goed geklonken is (sluitschakel niet te strak) is een DID ketting normaal gesproken prima.
 
Welk merk kettingwielen heb je gemonteerd. Er zijn wel een aantal merken waarmee ik dit soort problemen vaker heb gezien/meegemaakt.

Als de ketting goed geklonken is (sluitschakel niet te strak) is een DID ketting normaal gesproken prima.
thanks, er zitten JT tandwielen bij met de standaard vertanding, dat maakt het allemaal een beetje gek.
misschien heb ik de sluitschakel te strak geklonken, ik zal daar nog een keer naar kijken
 
Wat je nog kunt proberen .merk de ketting daar waar het straks punt zit, draai nu het achterwiel drie keer rond en kijk nu nog eens waar het strakke deel zich bevind .zelfde punt (markering ) is het de ketting. Andere deel van de ketting dan is het na waarschijnlijkheid het kettingwiel of achterwiel .
 
Wat je nog kunt proberen .merk de ketting daar waar het straks punt zit, draai nu het achterwiel drie keer rond en kijk nu nog eens waar het strakke deel zich bevind .zelfde punt (markering ) is het de ketting. Andere deel van de ketting dan is het na waarschijnlijkheid het kettingwiel of achterwiel .
ah nice, dat ga ik even proberen inderdaad :)

-- na proberen lijkt het dat het punt wat verschuift, dus dat is een beetje rot. lijkt dus niet perse de ketting te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan