verzekering en uitbetalen na diefstal HELP!

RashidLi

MF'er
15 apr 2008
87
0
Hallo MF'ers

Ik ben nieuw op MF en ik begin meteen een lastige vraag O-)

Een maand geleden werd mijn zilver/zwarte r6 uit 99 gestolen die ik ongeveer 8 maanden terug heb gekocht :(

Na enige tijd wachten kreeg ik te horen dat hij getaxeerd was op €6450 inclusief accessoires. Lijkt me een goed bedrag, maar afgelopen vrijdag op de 29e dag (1 dag voor de uitbetaling) krijg ik te horen dat de verzekering maar €5450 uit wil betalen en daar moet ook nog een eigen risico van €450 vanaf! Volgens de verzekeringsmaatschappij ben ik tegen dat bedrag verzekerd en keren ze niet meer uit dan dat.
Na flink schelden dacht ik ja sja... kan ik verder weinig aan doen, maar toch voor de zekerheid even de polisvoorwaarden lezen en daar stond het volgende:

4.2.4 Het onder artikel 4.2 vermelde is niet van toepassing op de niet tot
de standaarduitrusting behorende accessoires.

(4.2. gaat over de vaste afschrijving op de nieuwwaarde van een personenauto/motorfiets)

4.2.5 De verzekeraar vergoedt de volgens artikel 4.2 vastgestelde schade
zonodig boven het verzekerde bedrag.

4.4 Vergoeding boven het verzekerde bedrag

Onverminderd het in artikel 4.2.5 bepaalde vergoedt de verzekeraar
aan de verzekeringnemer per gebeurtenis, zonodig boven het
verzekerde bedrag:
4.4.1 de waarde van de niet tot de standaarduitrusting behorende
accessoires, waaronder begrepen geluid - en beeldweergave
apparatuur, maar onverminderd het onder artikel 4.5 bepaalde en
tot ten hoogste € 1.250,-;

voor de gehele polis: http://www.allianz.nl/particulier/upload/15_4002.pdf

Als ik dit zo lees dan heb ik recht op een vergoeding van de accessoires dus heb ik de vergoeding niet geaccepteerd en verteld dat ik een bezwaarschrift indien.


Bij 4.4.1. staat "waaronder begrepen..." Het is mij niet duidelijk of ze dan bedoelen dat ALLEEN de audio e.d. hieronder valt of dat ze bedoelen dat OOK audio e.d. daaronder valt, lijkt mij het 2e.

Als je hier ervaring mee hebt of veel verstand van hebt, HELP!

Alvast bedankt,

Rashid

P.S.

Ongelooflijk maar waar... onze auto is gister ook gejat. Dus als iemand een blauwe Golf 4 rond ziet rijden met het kenteken 39-LP-LF, let me know!
 
Hallo MF'ers

Ik ben nieuw op MF en ik begin meteen een lastige vraag O-)

Een maand geleden werd mijn zilver/zwarte r6 uit 99 gestolen die ik ongeveer 8 maanden terug heb gekocht :(

Na enige tijd wachten kreeg ik te horen dat hij getaxeerd was op €6450 inclusief accessoires. Lijkt me een goed bedrag, maar afgelopen vrijdag op de 29e dag (1 dag voor de uitbetaling) krijg ik te horen dat de verzekering maar €5450 uit wil betalen en daar moet ook nog een eigen risico van €450 vanaf! Volgens de verzekeringsmaatschappij ben ik tegen dat bedrag verzekerd en keren ze niet meer uit dan dat.
Na flink schelden dacht ik ja sja... kan ik verder weinig aan doen, maar toch voor de zekerheid even de polisvoorwaarden lezen en daar stond het volgende:

4.2.4 Het onder artikel 4.2 vermelde is niet van toepassing op de niet tot
de standaarduitrusting behorende accessoires.

(4.2. gaat over de vaste afschrijving op de nieuwwaarde van een personenauto/motorfiets)

4.2.5 De verzekeraar vergoedt de volgens artikel 4.2 vastgestelde schade
zonodig boven het verzekerde bedrag.

4.4 Vergoeding boven het verzekerde bedrag

Onverminderd het in artikel 4.2.5 bepaalde vergoedt de verzekeraar
aan de verzekeringnemer per gebeurtenis, zonodig boven het
verzekerde bedrag:
4.4.1 de waarde van de niet tot de standaarduitrusting behorende
accessoires, waaronder begrepen geluid - en beeldweergave
apparatuur, maar onverminderd het onder artikel 4.5 bepaalde en
tot ten hoogste € 1.250,-;

voor de gehele polis: http://www.allianz.nl/particulier/upload/15_4002.pdf

Als ik dit zo lees dan heb ik recht op een vergoeding van de accessoires dus heb ik de vergoeding niet geaccepteerd en verteld dat ik een bezwaarschrift indien.


Bij 4.4.1. staat "waaronder begrepen..." Het is mij niet duidelijk of ze dan bedoelen dat ALLEEN de audio e.d. hieronder valt of dat ze bedoelen dat OOK audio e.d. daaronder valt, lijkt mij het 2e.

Als je hier ervaring mee hebt of veel verstand van hebt, HELP!

Alvast bedankt,

Rashid

P.S.

Ongelooflijk maar waar... onze auto is gister ook gejat. Dus als iemand een blauwe Golf 4 rond ziet rijden met het kenteken 39-LP-LF, let me know!

Als je eerst eens uitlegt hoeveel schade je aan (geen standaard) accessoires hebt...

Audio behoort tot je accessoires....zo staat het ook in je polis vermeld.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Unieque,

De motor (zonder accessoires) was getaxeerd op €5200 en de accessoires (uitlaat alarm e.d.) op €1250.

Maar wat ik bedoelde was of ze alleen audio e.d. met accessoires bedoelen of dat een alarm/uitlaat enzo er ook onder valt.
 
Laatst bewerkt:
tjonge jonge jonge woon je in osdorp of kanaleneiland ofzo dat ze zelfs je koekblik jatten????
 
Mijn motor is ook eens gestolen en mijn accessoires (alarm en schijfremslot) zijn gewoon extra uitbetaald. Ik moest wel alle bonnen overleggen.
 
hahaha woon in zuid-oost (daar is me bike gejat) en werk op schiphol (daar is me koekblik gejat)
 
Ooit, een jaar of 15 terug heb ik dezelfde ellende gehad met het uitbetalen van verzekeringsgeld na een diefstal van een nieuwe motorfiets. Een hoop gezeik ervan en uiteindelijk na anderhalf jaar maar een schikking getroffen. Sindsdien sluit in nooit meer een all risk verzekering af. Alleen nog maar de allergoedkoopste WA. Jatten ze mijn motorfiets nu, dan weet ik dat ik pech heb gehad en zal ik flink balen, maar in ieder geval geen gezeik met de nasleep.

Oh ja, ik was destijds verzekerd bij de KNMV, je weet wel die fijne club van motorrijders voor motorrijders. :r
 
@ josteef

viel het uitgekeerde bedrag boven het bedrag waarvoor je verzekerd was?
 
hahaha woon in zuid-oost (daar is me bike gejat) en werk op schiphol (daar is me koekblik gejat)
hehe zuidoost als in bijlmer of zuidoost als in al die woonwijkjes bij t amc??


anyway vet kut man voor je en t lijkt mij dat je goed moet lezen of je opties zijn meeverekerd zo ja protest aantekenen en geld eisen waar je recht op hebt
})
 
bij het AMC aan de gaasperplas, bekend in de buurt?

Ik wel, heb er pas nog van één of ander duister figuur voor een prikkie een zilver/zwarte R6 gekocht.








:+

Maar ff zonder dollen, lekkere stad Amsterdam. Eerst je fiets weg en daarna je blik, omfg. Hier valt niks te beleven maar soms ben ik blij dat ik in Brabant woon. Wanneer gaan ze daar nou eens iets aan doen ipv. alleen maar bonnen schrijven :X
 
@ josteef
viel het uitgekeerde bedrag boven het bedrag waarvoor je verzekerd was?

Ik kreeg volgens mij de dagwaarde of de gemiddelde vraagprijs + de accessoires uitbetaald. In ieder geval een goed bedrag voor een Fireblade uit '93 en heb er toen gelijk een '94-er voor gekocht.

En even wat anders. Het is echt verstandig om de polis echt goed door te lezen. Vooral de zgn kleine lettertjes.
De verzekeringen proberen echt op elke manier ervan af te komen als er uitbetaald moet worden.
 
Hoi Unieque,

De motor (zonder accessoires) was getaxeerd op €5200 en de accessoires (uitlaat alarm e.d.) op €1250.

Maar wat ik bedoelde was of ze alleen audio e.d. met accessoires bedoelen of dat een alarm/uitlaat enzo er ook onder valt.

In beginsel valt er meer onder dan alleen audio. Staat ook in je polis: "waaronder begrepen beeld- en geluidsapparatuur". Dit houdt in dat in de accessoires ook audio begrepen is. Niet standaard accessoires zijn tot maximaal 1250 verzekerd.

Ik zou eens contact opnemen met je tussenpersoon. Ik neem aan dat je die hebt als bij bij Allianz verzekerd bent.
 
goed nieuws! "blik" is vannacht teruggevonden met de dief erin, niet de allerslimste dus... gelukkig voor mij :D

en unieque, thanks voor je reactie, maar als ik de contactpersoon vragen stel waar je enigzins bij na moet denken word ik doorverbonden naar de afdeling diefstal. ik heb vanochtend een bezwaarschrift opgestuurd dus het is nog even afwachten...
 
goed nieuws! "blik" is vannacht teruggevonden met de dief erin, niet de allerslimste dus... gelukkig voor mij :D

en unieque, thanks voor je reactie, maar als ik de contactpersoon vragen stel waar je enigzins bij na moet denken word ik doorverbonden naar de afdeling diefstal. ik heb vanochtend een bezwaarschrift opgestuurd dus het is nog even afwachten...

Kijk dat is wat beter nieuws na een hoop slecht nieuws!!
Hopen dat hij je auto niet al te erg toegetakeld heeft |(

Ik heb geen problemen gehad met mijn verzekering nadat ze mijn motor gestolen hebben. Kreeg netjes het getaxeerde bedrag uitgekeerd. Dus ik kan je hierin helaas niet helpen.
Succes en hopen dat alles netjes afgehandeld zal worden zodat je weer snel op een motor kan stappen!!
 
Je verzekeraar vergoedt maximaal het verzekerd bedrag EN daarboven ZONNODIG tot maximaal € 1250,- aan accessoires. Helaas is het begrip accessoires niet omschreven in de begrippenlijst EN heeft de expert in het rapport apart de accessoires genoemd en ook getaxeerd? Vaak zijn overigens de voorwaarden toegespitst op auto's en dus moet je vaak uiteleggen wat bij een motor de accessoires zijn. Tenzij je bij een echte motorverzekeraar verzekerd bent. Die € 500,- hebben echt betrekking op audio- en telecommunictieapparatuur.

Ff je expertiserapport bekijken en weer bellen en vragen om uitleg als ze bij het standpunt blijven. Meestal worden bij verzekeraars diefstalschaden bij een speciaal diefstalteam behandeld. Dat is ook de reden dat je direct wordt doorverbonden met dat team als je iets vraagt over diefstal. De mensen die daar werken kennen dit stukje polisvoorwaarden binnestebuiten en moeten dus duidelijk kunnen aangeven waarom iets wel of niet wordt vergoed.
 
sinds wanneer is een uitlaat een accessoire? Accessoires zijn m.i. leuke nuttige dingen in/op/aan je blik of brommer die je niet strikt genomen nodig hebt om legaal rond te rijden. Een blerpijp hoort gewoon bij de waarde van je motor opgeteld. Zonder pijp mag je nl niet rijden. Maar ja verzkeraars zullen wel beweren dat een niet standaard uitlaat is zodat ze die niet hoeven te dokken. :(


Misschien dat ze ook nog bedenken dat spiegels en knipperlichten van koekblikken niet betaald hoeven te worden. Voor veel bestuurders zijn dat immers accessoires die niet in het instructieboekje schijnen te worden uitgelegd. _O-
 
sinds wanneer is een uitlaat een accessoire? Accessoires zijn m.i. leuke nuttige dingen in/op/aan je blik of brommer die je niet strikt genomen nodig hebt om legaal rond te rijden. Een blerpijp hoort gewoon bij de waarde van je motor opgeteld. Zonder pijp mag je nl niet rijden. Maar ja verzkeraars zullen wel beweren dat een niet standaard uitlaat is zodat ze die niet hoeven te dokken. :(


Misschien dat ze ook nog bedenken dat spiegels en knipperlichten van koekblikken niet betaald hoeven te worden. Voor veel bestuurders zijn dat immers accessoires die niet in het instructieboekje schijnen te worden uitgelegd. _O-

Ik denk dat een blerpijp dat wel is. Hij behoort niet standaard tot de motor. Zo kreeg ik bij een eerdere diefstal uitgekeerd, de uitlaat, het alarm, de stuurdemper, tankpad enz. Je doet er dus slim aan je accessoires van te voren of direct na aanschaf op te geven. Dan heb je achteraf bij schade dus nooit gezeik. Stel dat bij een eenzijdige aanrijding je volledig uitlaatsysteem naar de kl.te is en dit kost het dubbele van de standaard...... en verzin nog maar wat voorbeelden.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat een blerpijp dat wel is. Hij behoort niet standaard tot de motor. Zo kreeg ik bij een eerdere diefstal uitgekeerd, de uitlaat, het alarm, de stuurdemper, tankpad enz. Je doet er dus slim aan je accessoires van te voren of direct na aanschaf op te geven. Dan heb je achteraf bij schade dus nooit gezeik. Stel dat bij een eenzijdige aanrijding je volledig uitlaatsysteem naar de kl.te is en dit kost het dubbele van de standaard...... en verzin nog maar wat voorbeelden.

Als je de originele niet meer hebt en een akra oid erop hebt gezet, is dat toch een niet standaard accessoire?
 
dat bedoel ik dus. Als een verzekeraar aanleiding ziet om niet te hoeven betalen is het een accessoire.

Ik vind een uitlaat alleen géén accessoire, het is een essentieel onderdeel. Als je een duurdere monteert moet je dat van te voren inderdaad bij je verzekering melden. Zelfde geldt voor je bandjes. Als je er loeiduur supperklevend racespul onder hebt liggen zul je dat aannemelijk moeten maken anders krijg je gewoon standaard fietsbandjes uitgekeerd. Zijn banden accesoires? ik vind van niet. Die verzekeraarsbende vindt natuurlijk van wel.
 
dat bedoel ik dus. Als een verzekeraar aanleiding ziet om niet te hoeven betalen is het een accessoire.

Ik vind een uitlaat alleen géén accessoire, het is een essentieel onderdeel. Als je een duurdere monteert moet je dat van te voren inderdaad bij je verzekering melden. Zelfde geldt voor je bandjes. Als je er loeiduur supperklevend racespul onder hebt liggen zul je dat aannemelijk moeten maken anders krijg je gewoon standaard fietsbandjes uitgekeerd. Zijn banden accesoires? ik vind van niet. Die verzekeraarsbende vindt natuurlijk van wel.

Maar volgens deze voorwaarden betalen ze de accessoires juist wel lees ik. Ik denk dat TS gewoon even om uitleg moet vragen bij zijn contractspartij.....die hebben de voorwaarden immers geschreven
 
Je verzekeraar vergoedt maximaal het verzekerd bedrag EN daarboven ZONNODIG tot maximaal € 1250,- aan accessoires. Helaas is het begrip accessoires niet omschreven in de begrippenlijst EN heeft de expert in het rapport apart de accessoires genoemd en ook getaxeerd? Vaak zijn overigens de voorwaarden toegespitst op auto's en dus moet je vaak uiteleggen wat bij een motor de accessoires zijn. Tenzij je bij een echte motorverzekeraar verzekerd bent. Die € 500,- hebben echt betrekking op audio- en telecommunictieapparatuur.

Ff je expertiserapport bekijken en weer bellen en vragen om uitleg als ze bij het standpunt blijven. Meestal worden bij verzekeraars diefstalschaden bij een speciaal diefstalteam behandeld. Dat is ook de reden dat je direct wordt doorverbonden met dat team als je iets vraagt over diefstal. De mensen die daar werken kennen dit stukje polisvoorwaarden binnestebuiten en moeten dus duidelijk kunnen aangeven waarom iets wel of niet wordt vergoed.

Dat is dus 1 van de vage dingen. Eerst zeggen ze dat het met een maximum van 1250 wordt vergoed en derna een apart stukje voor beeld en audio waarin ze zeggen dat het max 500 is. Lijkt mij dan dat ze bij die 1250 bedoelen "onder andere" audo en beeld.

Maar goed, de brief is vertuurd dus het is even afwachten.

Thanks voor al jullie reacties :)
 
Het wachten is voorbij, verzekering heeft mij in het gelijk gesteld en ik krijg het volledige bedrag.
Hopelijk blijft het mooie weer nog even zodat ik voluit mijn 600 RR in kan wijden :D
 
Het wachten is voorbij, verzekering heeft mij in het gelijk gesteld en ik krijg het volledige bedrag.
Hopelijk blijft het mooie weer nog even zodat ik voluit mijn 600 RR in kan wijden :D


WTF €6250 voor een '99 er is echt ziek veel. Kut dat tie gestolen is hoor maar hier mag je blij mee zijn!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan