De buurman heeft enkele onderdelen gelakt voor me met de Foliatec 2K lak in een spuitpistool. Ondanks dat de verf redelijk dik vloeide, is het resultaat prachtig. Daar kunnen mijn borstelkunsten niet tegenop
Dit weekend dus de achterremklauw, rempomp en koppelings slave terug in elkaar gezet. Heerlijk om weer wat op te bouwen.
RVS zuigers, als-nieuw gegalvanisseerde boutjes en nieuwe rubbers.
Never-Seez en vers vet rondom, en dan gemonteerd op de remklauwhouder van Jamie Daugherty.
T-stuk was mee gelakt. Ondertussen voorzien van een naaldlager, gereviseerde moeren en de remverdeler. Ik wou eerst 2 leidingen recht van de pomp laten lopen, maar gezien de Galespeed pompen hun banjo-exit onderaan hebben, ga ik toch met 3 aparte leidingen werken, anders gaat het lastig worden om de leidingen en banjos weg te werken.
Moet enkel nog een "dichte" moer vinden om bovenaan de stuurstang te zetten. Er zullen toch geen zekeringen meer in de tube komen te zitten.
Ik vond trouwens dat de RVS boutjes wat te hard opvielen tegenover de OEM bouten. Heb me dus bezig gehouden met het afvijlen van de letters, en het polieren van de bouten. Ze hebben nog steeds een iets andere kleur, maar zien er al een stuk minder "bouwmarkt" uit nu
Ik denk dat ik sowieso alle RVS boutjes op deze manier ga doen.
Resultaat op het T-stuk:
Ook de tellerpartij steekt terug in elkaar. Alles piekfijn gereinigd, de zwarte wijzerplaten krijgen verschrikkelijk snel (vet) vlekken, dus ben er wel even aan bezig geweest. Ook hier nette RVS boutjes gebruikt.
De connector moet er nog aan gezet worden, maar wil daar even mee wachten tot ik weet hoe ik de kabelboom ga laten lopen. Enkel nog het rubbertje voor de odo reset, dat heb ik nog niet gevonden.
Tegenslag bij het reviseren van de koppelings-slave.. Ik had 2 zuigers opnieuw laten galvaniseren. De zuiger terug plaatsen ging wat stroef, dacht eerst dat de diameter te hard veranderd was door het galvaniseren, maar hij bewoog wel vlot heen en weer na installatie.
Plots merkte ik enkele krassen op in de cylinderwand, dacht eerst dat er vuil was tussen gekomen, dus zuiger er terug uit, schoonmaken, er terug in... Meer krassen! Wat bleek, het galva proces had enkele minuscule druppels gevormd op de zuiger. Die waren hard genoeg om krassen te trekken in de wand van de pomp..
De zuiger is ondertussen bijgeschaafd tot de druppels weg zijn, maar de schade is gebeurd. Zonde! Ik vraag me af of de slave nu nog dicht is.. Anders kan ik een andere gaan zoeken..
Nog iets vreemd, de zuigers die ik heb matchen niet met wat er in het werkplaatshandboek staat.
Op het eerste zicht lijkt de zuiger in het WPH wel een beter design, waarbij een kleinere kans bestaat dat vuil tussen de zuiger en cylinder komt, en dat de twee minder op elkaar inlopen. Van welk model is deze zuiger dan?