Het verhaal met de uitlaat houdt voorlopig niet op..
Pakketje is terug bij Ecko. Stickers waren intact, adres is perfect leesbaar. Geen idee wat er kan gebeurd zijn.
Ticketje geopend bij bpost, en die sturen me natuurlijk door naar laposte in Frankrijk.
Ik hoop dat dit geen kaske-naar-de-muur verhaal wordt, want anders ga ik de uitlaten gewoon zelf ophalen in Gerstheim.
Soit.. Het motorblok is terug van te poederlakken!
De structuurlak valt echt reuze mee, hij ligt ongelooflijk strak, en doet alle relief in het motorblok extra uitkomen. Het is zwarte lak, maar afhankelijk van lichtinval varieert de kleur van antracietgrijs tot pekzwart.
Zoals ik gehoopt had, lijkt het blok nu nog een stuk imposanter dan voorheen. Nu nog hopen dat het mooi uitkomt met het frame, maar dat zie ik pas als ik de boel ga monteren.
Behold:
Afplak en lakwerk was top notch. Ik heb maar een 4-tal gaten die ik even moet natappen, ik had aangegeven waar ik zeker geen lak wou (steunvlakken voor de UBS bouten die de krukas op hun plek houden bijvoorbeeld)
en alles is echt super proper gedaan. Alle pasvlakken moet ik ook nog even naschuren, maar het niet zoals met de kader of andere onderdelen dat ik met de dremel hele delen moet ontdoen van lak, wat een fijne afwisseling is
Het gaat nu nog even zoeken zijn hoe ik enkele details ga "highlighten".
Sowieso ga ik de koelribben terug blank schuren. Zoals eerder aangegeven wil ik de letters ook wit inkleuren, maar de mensen die het blok gelakt hebben raden af om het met poederlak te doen.
De grove structuur van de lak gaat het erg moeilijk maken om de letters in te kleuren, dus ik ga wat testjes moeten doen.
De klepdeksels zouden moeten gepolierd worden, maar dat is niet makkelijk meer nadat ze gelast zijn.
Ik twijfel om ze te laten verdichten, of zelf een grote triltrommel te bouwen. Dat laatste is natuurlijk wel leuker
De gelaste ringen houden de coil-on-plugs perfect op hun plek.
De COP's komen niet los zonder een beetje wroeten en vloeken, dus ideaal!
Nog een tegenslag gehad.. De standaard hendels van Galespeed raakten mijn mooie new-old-stock schakelaars, dus na veel wikken en wegen een stel hendels besteld in Japan.
Jammer genoeg de verkeerde aangekregen
Blijkbaar was het productnummer verkeerd op de site, met dit stel shorty's kan ik niets aanvangen.
Ondertussen ook de versnellingsbak een wellness beurt gegeven in de ultrasoon.
Er zat 30 jaar aan verbrandingsresten en godweetwat op de tandwielen en de assen, dus een opfrisser in de ultrasoon gevolgd door riant coaten met kruipsmeerolie was aan de orde.
Roest allemaal wel ongelooflijk snel, je moet er echt snel bij zijn na het badje of er is meteen vliegroest (vandaar de kruipsmeerolie)
De verzameling groeit, want ik wil ook een reserve bak hebben klaar liggen:
Een geluk trouwens dat ik alles eens in de ultrasoon dunk, want op de uitgaande as van de bak die ik wou gebruiken was er een behoorlijke hoeveelheid "fretting" ("NL: passingroest")
van de naaldlager. Moet dus een andere as gebruiken. Dat was niet meteen zichtbaar toen alles nog vuil was. (detail foto's volgen)
Elk tandwiel en ook de schakelwals gaat nog onder het keurend oog passeren vooraleer ik alles monteer.