Hallo motorvrienden,
Als nieuweling op dit mooie motorforum val ik maar direct met de deur in huis...
Ik kocht onlangs een Honda vf500f2 uit 1986. Ik deed ter plaatse een kleine testrit en alles leek ok, op wat nieuwe remblokken na.
Nu blijkt dat, als de motor goed op temperatuur is gekomen, hij stationair op een 3000 a 4000rpm blijft hangen. Ik dacht aan valse lucht dus nu heb ik zonet de rubbers tussen carbs en motorinlaat vervangen, maar dat helpt voor geen meter.
Wat er nu wel gebeurt, als ik de vacuumslang van de benzinekraan op de eerste cilinder afkoppel (dus valse lucht bijgeef), dan komt het toerental terug naar ongeveer 1000rpm. Als ik daarna het gaatje terug afsluit met m'n vinger, loopt hij direct terug op...
Heeft iemand enig idee hoe ik nu best verder ga???
Alvast een vriendelijke groet,
Ben.
Als nieuweling op dit mooie motorforum val ik maar direct met de deur in huis...
Ik kocht onlangs een Honda vf500f2 uit 1986. Ik deed ter plaatse een kleine testrit en alles leek ok, op wat nieuwe remblokken na.
Nu blijkt dat, als de motor goed op temperatuur is gekomen, hij stationair op een 3000 a 4000rpm blijft hangen. Ik dacht aan valse lucht dus nu heb ik zonet de rubbers tussen carbs en motorinlaat vervangen, maar dat helpt voor geen meter.
Wat er nu wel gebeurt, als ik de vacuumslang van de benzinekraan op de eerste cilinder afkoppel (dus valse lucht bijgeef), dan komt het toerental terug naar ongeveer 1000rpm. Als ik daarna het gaatje terug afsluit met m'n vinger, loopt hij direct terug op...
Heeft iemand enig idee hoe ik nu best verder ga???
Alvast een vriendelijke groet,
Ben.