VF500F2 gaat hoog in de toeren..

Ben D

MF'er
7 dec 2013
45
0
Zingem
Hallo motorvrienden,

Als nieuweling op dit mooie motorforum val ik maar direct met de deur in huis...

Ik kocht onlangs een Honda vf500f2 uit 1986. Ik deed ter plaatse een kleine testrit en alles leek ok, op wat nieuwe remblokken na.

Nu blijkt dat, als de motor goed op temperatuur is gekomen, hij stationair op een 3000 a 4000rpm blijft hangen. Ik dacht aan valse lucht dus nu heb ik zonet de rubbers tussen carbs en motorinlaat vervangen, maar dat helpt voor geen meter.

Wat er nu wel gebeurt, als ik de vacuumslang van de benzinekraan op de eerste cilinder afkoppel (dus valse lucht bijgeef), dan komt het toerental terug naar ongeveer 1000rpm. Als ik daarna het gaatje terug afsluit met m'n vinger, loopt hij direct terug op...

Heeft iemand enig idee hoe ik nu best verder ga???

Alvast een vriendelijke groet,
Ben.
 
Op de choke- en gaskabels zitten voldoende speling.
De chokebediening kan ik aan carburatorzijde vlot en soepel bedienen, mooi tot tegen de aanslag.
Mogelijks blijft die choke wel inwendig hangen, maar ik wil toch eerst alle opties proberen, eer ik die carburatoren ga demonteren.
Ik ben wel vrij handig, maar zoiets reviseren is toch niet direct m'n dagelijkse bezigheid... :$
 
Tap de benzine van de carburateurs eens af (schroefje onderop de bakjes). Als er troep in de afgetapte benzine zit, dan zullen de carburateurs wel een schoonheidsbeurtje mogen krijgen.

Misschien zit er ook roest in de tank, dus controleer die ook wanneer je vuil in de carburateurs vindt.
 
Tap de benzine van de carburateurs eens af (schroefje onderop de bakjes). Als er troep in de afgetapte benzine zit, dan zullen de carburateurs wel een schoonheidsbeurtje mogen krijgen.

Misschien zit er ook roest in de tank, dus controleer die ook wanneer je vuil in de carburateurs vindt.

Toppie!! Had die schroeven al bemerkt maar had nog niet door dat die dienden om de benzine af te tappen... Ga ik morgen 'ns doen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan