Erg veel en heftig inhouden, dwz meer gas = minder zelfs langzamer duidt volgens mij op teveel benzine, te weinig lucht. (gebeurd me in de auto als ie koud is en op benzine loopt ipv gas).
Een beetje inhouden, dwz constant gas, maar ineens minder hard accelereren, had ik met mijn GPZ die ik voorzien had van een Dynokit. Volgens instructie had ik er toen KLEINERE sproeiers in gezet dan origineel; gevolg; tussen 5 en 7000 toeren liep ie te arm; te weinig benzine en dus inhouden.
Ik denk dat jouw VFR ook last heeft van te weinig benzine. Of teveel lucht ('t is maar hoe je 't bekijkt...)
Niet mee doorrijden, want te weinig benzine betekent een warmere verbrandingskamer. (minder koeling door benzine) Kan bij langdurig doorrijden tot verbrandingen leiden.
Mogelijke oplossing in geval van boven...
Bij orginele uitlaat; zit er ook wel het originele luchtfilter op? (als de vorige eigenaar er een andere demper op had, had ie misschien ook wel iets aan luchtfilter/carburateurs gedaan) Indien niet, dan zullen ook wel de sproeiers in de carburateurs niet meer origineel zijn...die ook controleren.
Succes!