• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

VFR750 (1994) wil niet in eerste versnelling

*Seven*

MF'er
Lid geworden
16 jul 2003
Waarderingsscore
0
Hallo!

Als ik mijn VFR start en hem in zijn 1 wil zetten slaat de motor af. :?
Ja standaard is ingeklapt :) )

Wat me opvalt is dat als ik hem in zijn 1 zet (zonder lopende motor dus) ik hem met moeite naar voren of naar achteren kan duwen met de koppeling ingeknepen. Lijkt alsof iets het tegenhoud.

Wat kan het probleem zijn en hoe verhelp ik het?

Hallo!

Als ik mijn VFR start en hem in zijn 1 wil zetten slaat de motor af. :?
Ja standaard is ingeklapt :) )

Wat me opvalt is dat als ik hem in zijn 1 zet (zonder lopende motor dus) ik hem met moeite naar voren of naar achteren kan duwen met de koppeling ingeknepen. Lijkt alsof iets het tegenhoud.

Wat kan het probleem zijn en hoe verhelp ik het?

Ik zou als ik jouw was het eerst bij de Jiffy( standaard) schakelaar zoeken,of daar iets mis mee is, en dan pas verder kijken wat het kan zijn,

Ahummmm JB37, zo wordt de levensduur v/d bak wel ernstig verkort :X
Beter is het om de motor stationair te laten lopen, een aanloop met de motor nemen, erop springen, en in de eerste versnelling zetten, daarna koppeling inknijpen en wegaccelereren, komt de koppeling dan nog niet los, dit in een hogere versnelling proberen.
Uiteraard geldt dit alleen om een plakkende koppeling los te krijgen, en helpt natuurlijk niet bij een slecht werkende zijstandaard schakelaar.

Ahummmm JB37, zo wordt de levensduur v/d bak wel ernstig verkort :X
Beter is het om de motor stationair te laten lopen, een aanloop met de motor nemen, erop springen, en in de eerste versnelling zetten, daarna koppeling inknijpen en wegaccelereren, komt de koppeling dan nog niet los, dit in een hogere versnelling proberen.
Uiteraard geldt dit alleen om een plakkende koppeling los te krijgen, en helpt natuurlijk niet bij een slecht werkende zijstandaard schakelaar.

We hebben het hier wel over een Honda he?..........en het was ook niet de bedoeling om het zo dagelijks te doen. :)

Je moet het vloeistofreservoir van je koppeling eens nakijken, zit er nog genoeg in? Of eens ontluchten.
Voorzichtig openschroeven en het rubber eruit en dan bijvullen met DOT 4 of 5.1 ligt eraan wat erin zit. Je kan hem ook eens flushen.

Terug
Bovenaan Onderaan