Alleen SR’s/dynamo willen ze weleens verbruiken……maar dat is std ook voor andere merken motoren….Kijk eens op het forum van de vfroc.nl Heel veel nuttige info, oa tav aankoop en onderhoud. Succes met de aankoop van (misschien wel) de beste motor ooit.
Als ik het goed heb heeft de ABS-versie een draaiknop voor de verstelling van de veervoorspanning achter. Als de de verstelling perse op die manier wil, zorg dan dat je je oog laat vallen op de ABS-versie.Beste MFers,
Ik ben sinds een kleine 6 weken in het bezit van het fel begeerde A rijbewijs. Nu heb ik een aantal proefritten gemaakt op verschillende motoren. Mijn wens is een sport/tour motor die meer neigt naar sport. zodoende is mijn oog gevallen op een VFR800 uit 2003. A.s. zondag ga ik kijken bij deze motor. mijn vraag is of jullie mij misschien kunnen vertellen waar op te letten. Als rookie op dit forum en in de motor wereld laat ik me graag adviseren, en het liefst op het gebied van de VFR800.
Ik hoor het graag!
Gr. Daskent
Als je vaak met flink wisselende belasting rijdt (wel met passagier en bagage vs solo) dan is het wel makkelijk om het verstellen van de veervoorspanning op de wisselende belasting gemakkelijk te kunnen afstellen.ik zou niet weten waarom ik die verstelling mogelijkheid zou willen? zou u dat kunnen uitleggen?
Ahh ik snap het denk ik, maar doe dan ook gelijk de aanname dat er zonder de "draaiknop" nog steeds versteld kan worden. Al zou dat dan met gereedschap moeten?Als je vaak met flink wisselende belasting rijdt (wel met passagier en bagage vs solo) dan is het wel makkelijk om het verstellen van de veervoorspanning op de wisselende belasting gemakkelijk te kunnen afstellen.
Yep, verstelling kan in dat geval met een wartel op de veerunit zelf. Maar of dat nu zo`n genot is om te doen c.q. om erbij te kunnen komen... @swetty : kom er maar in met VFR-kennis.Ahh ik snap het denk ik, maar doe dan ook gelijk de aanname dat er zonder de "draaiknop" nog steeds versteld kan worden. Al zou dat dan met gereedschap moeten?
Haha, bij de ABS uitvoering heb je in het gereedsschaptasje GEEN stift voor het afstelling….nu slechts een knop en je houdt je handen schoon….Yep, verstelling kan in dat geval met een wartel op de veerunit zelf. Maar of dat nu zo`n genot is om te doen c.q. om erbij te kunnen komen... @swetty : kom er maar in met VFR-kennis.
Is de stiftsleutel voor de demping of voor de voorspanning.
Dat laatsteIs de stiftsleutel voor de demping of voor de voorspanning.