Probleem achterste remcilinder Yamaha r6 2003

pieter-yzfR6

Rookie
23 jan 2013
1
0
hallo,

Mijn achterste rem verloor ineens olie dus heb ik het binnenwerk vervangen, maar ik zit nu met een nieuw probleem.

Als ik alles correct aansluit en het reservoir vul met olie en vervolgens een paar keer op de rem druk neemt deze geen olie mee in de remcilinder. Alle leidingen zijn normaal gezien vrij van opstoppingen, maar er komt gewoon geen olie in het systeem.

Zit er binnenin een speciaal mechanisme dat dit veroorzaakt? Het probleem zit waarschijnlijk bij de aansluiting van het reservoir aan de remcilinder(nummer 6 en 7 op het schema: zie link)
http://www.yamahapartshouse.com/oemparts/a/yam/50044dd3f8700209bc79141d/rear-master-cylinder
 
waarschijnlijk zit er teveel lucht in het systeem, en dan bouwt hij geen druk op. het makkelijkste is om de olie door het systeem te zuigen met een pomp maar die zul je denk niet hebben. een andere manier is om met een spuit met een slang eraan de olie vanuit het ontluchtingsnippel bij de remklauw de leiding in te persen. daarna gewoon weer op de normale manier ontluchten etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan