viertakt in rs125

SuperM

Rookie
28 apr 2005
17
0
Hey, ik wil een aprilia rs125, maarr het probleem is dat het tweetakt is, dat wil ik dus niet, ivm onderhoud en geluid, maar dan ben ik dus van plan een viertakt blok in een rs125 te maken (samen met men vader). Ik ben al overal op zoek naar geschikte blokken, maar kom er niet echt uit, het moet 25kW zijn (ik wil wel legaal blijven) en beetje zelfde prestaties als rs125 hebben als het kan (acceleratie/topsnelheid) hebben jullie ideeen?

(ja ik weet dat het gekeurd moet worden, en of ik het kan? alleen waarschijnlijk niet, maar men vader is technisch en bewerkt metaal voor zen werk ook dus schetplaten maken om blok in te hangen e.d. is geen probleem)
 
Waarom zou je zoiets willen doen :?

Beetje hetzelfde als een 600cc in een 400cc-brik hangen |( :+

RS125 is een ééncilinder, ZZR250 bijvoorbeeld heeft er al twee. Daarnaast kom je met alle ophangpunten en foute verhoudingen te zitten. Daarnaast haal je nooit meer de originele prestaties van een RS.

Opzich is het een leuk idee natuurlijk maar kijk gewoon voor wat anders dan een RS.
 
omdat ik het leuk vind om te doen..en dat yamaha blok in die rs50 kon ik al ja, en rs50 frame is trouwens heel anders dan 125
 
Het is natuurlijk ook heel leuk om te doen! :)


Maar omdat je er ook gewoon mee de weg op wilt, zijn er nogal wat regeltjes waar je je aan moet houden...
Want officieel zou je de motor opnieuw moeten laten keuren bij de RDW, aangezien je "legaal" wilt rijden.
Als je dit n.l. niet doet en je krijgt een aanrijding bijv. zou ook de verzekering wel eens heel moeilijk gaan doen....
 
ik wil het ook gewoon laten keuren, en ik weet dat dat geld kost, en ik wil er geen prutserige rammelbak van maken maar gewoon nette motor
 
waarom zou jij dat zo goed weten? :? reageer dan gewoon niet als je het onzin vind, ik vraag toch alleen maar naar geschikte blokken ervoor, niet of jij het onzin vind ofniet
 
1: Je zal van een 125 CC 4-tact nooit dezefde prestaties krijgen van een 125 CC 2-tact.
2: Alle (standaard) 125 CC 4-tact blokken zijn < 25 KW
3: Een 4-tact blok is meestal flink groter dan een 2-tact.

Tip: koop een andere fiets :(

Of: Succes !
 
waarom zou jij dat zo goed weten? :? reageer dan gewoon niet als je het onzin vind, ik vraag toch alleen maar naar geschikte blokken ervoor, niet of jij het onzin vind ofniet
ik weet dat heel zeker, het feit dat je zelfs een viertakt zoekt met dezelfde accel/top als een tweetakt zegt genoeg.

maar veel suck6 en laat zeker wat piccies zien als je aan het aanpassen bent! :Y

hier een rgv 250 met een xr600blokje in
http://www.thumperpage.com/articles/pix/XRG660b.jpg
 
voor duidelijkheid, ik bedoel geen 125cc viertakt blok, want die zijn nog langzamer dan opgevoerde scooters, ik bedoel gewoon viertakt blok, evt. iets terugtunen
 
Iemand van het forum heeft ook een 800 cc "DR big"in een RGV250 frame gehangen...

Ook leuk.

Ik denk dat je, als je het door wilt zetten, moet denken aan een 500/600cc eencilinder.

XT,XL,XR,DR blokken.

Maar of dat past? 400cc blokken zijn ook leuk, maar wel wat schaarser tweedehands denk ik.

Ook omdat nog niemand het eens gedaan heeft, zal ook niemand weten of het allemaal past.. ;)

Als jij nou ff een topicje aanmaakt van je verbouwing heb ik weer een leuk projectje om de volgens, zoals diverse verbouwingstopics hier op MF. :Y
 
waarom zou je geen kenteken kunnen krijgen? als er bijv. een crossblok in zou zitten, er zijn toch ook crossers met kenteken? :?
 
mjah... ljkt mij een eeeerg slecht idee....

om te beginnen ziet een rs125 er uit als een brommertje, maar dat is persoonlijk.

Verder zul je naar een veeeel groter cylinderinhoud moeten, zeker als je een crossblok pakt. Mono's stampen nogal dus ga er van uit dat de kans erg groot is dat er het 1 en ander gaat scheuren bij dat framepje.

Daarnaast is een rs125 zo ongelovenlijk iel dat ik behoorlijke twijfels heb of je er een normlaal 4tact blok in kan hangen. Naarnaast moet er ook al een andere achterrug in vanwege de ketting.

wil je persee een mono in een 2tact frame hangen kan dat best, maar ga dan eens kijken naar een rs250/rgv250 frame. Dat kan best mits je het goed doet en dat zijn dan ook vette brommers!

Verder snap je denk ik ook wel dat je redenljk wat aandacht bij oom agent gaat trekken met een 4tact RS he...
 
Ik had een mailtje gestuurd naar de RDW, volgens hen kan je er gewoon een ander motorblok in bouwen, en hoeft het niet worden herkeurd, je meot alleen als je bijv van 1 naar 2 cilinders gaat dat melden zodat je kentekenbewijs word aangepast
 
Ik had een mailtje gestuurd naar de RDW, volgens hen kan je er gewoon een ander motorblok in bouwen, en hoeft het niet worden herkeurd, je meot alleen als je bijv van 1 naar 2 cilinders gaat dat melden zodat je kentekenbewijs word aangepast
Okee, dat wist ik niet....

Succes met de verbouwing dan maar! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan