Heb ook een virago 535 (1988) gehad, allee mijn vriendintoh.
Uitvallen tijdens rijden ook meegemaakt. Was simpel. De reserve vanb de tank is niet echt een reserve. Er is een sensor die ziet dat er wat weinig naft in zit, en daarom de naftpomp afsluit. Resultaat: gesputter = naft bijna op. Oplossing: knopje op stuur omzetten naar reserve = naftpomp weer aan = verder rijden. Nu was het zo dat bij mijn virago die sensor kapot was, met als gevolg dat de pomp altijd afgesloten werd (simpel uitgelegd want het is iets ingewikkelder maar soit), en dus de motor altijd afsloeg zelfs met volle tank. remedie: reserve knop aan stuur ALTIJ op reserve laten staan.
Wat het tikken betreft: bij het starten van een virago word eerst naft in de carbs gepompt (naftbak staat onder zadel, zelfs de modellen met druppeltank hebben grootste deel van reservoir onder zadelzitten. daarom moet de naft gepompt worden). Hoe leger de carbs, bij lang stilstaan bievorbeeld, hoe meer er eerst moet gepompt worden. Laat je virago 1 dag staan dan kan de pomp 5 keer tikken. laat hem 1 week staan, dan kan de pomp wel 20 keer tikken. Een start na 1 uur levert meschien maar 2 tikken op. Dus: sleutel omdraaien, killswitch omzetten, laten uittikken tot het getik stopt. en dan pas starten, met 3/4 choke en 1 millimeter gas (niet meer anders verzuipt em). Als de motor aanslaat, klein streepje gas bij tot hij geod stationair draait, daarna menuutje laten opwarmen tot je de choke halfweg kan zetten (soort klik stand) daarna wegrijden ....