• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Virago920 start niet, geen spanning op contact

frankie11

MF'er
Lid geworden
4 okt 2007
Waarderingsscore
0
ik had een vraaq heeft de olievoeler iets te maken met de stroomtoevoor voo het starten
mijn olie is gezakt door lekage maar ik krijg hem ineens niet meer gestart ik denk dat het in de stroom zit het lampje van de vrijstand brand ook niet meer

ik had een vraaq heeft de olievoeler iets te maken met de stroomtoevoor voo het starten
mijn olie is gezakt door lekage maar ik krijg hem ineens niet meer gestart ik denk dat het in de stroom zit het lampje van de vrijstand brand ook niet meer

Om wat voor een motor gaat het?
Zekering stuk,relais stuk,massa probleem,accu leeg...kan zoveel zijn.
Doordat je oliepeil laag is moet de startmotor evengoed draaien.

Olielekkage, dus te weinig olie in het blok, en jij probeert hem te starten? Niet doen... Gaat-ie stuk van 8-)

Eerst olie bijvullen, en dan gaan kijken waarom het startcircuit geen stroom krijgt. Begin te meten bij de accu, en dan steeds verder.

Waarom lekte de motor olie? Is hij gevallen of zo? Dan kan er ook meer beschadigd zijn!

het gaat om een yamahaxv920 waar wel het een en ander aan veranderd is de zekering is goed de accu ook en ik krijg geen stroom bij de relais ik weet dat het ook de vrijloopschakelaar kan zijn
ik heb de motor pas hij liep even stopte en alles is dood alleen het lict brand

Als het licht brandt kun je alvast een deel van het circuit uitsluiten, want spanning heb je. Al zou ik het voor de zekerheid wel even meten (met licht aan), want bij een slechte accu kan de spanning onder belasting zo ver dalen dat er niets gebeurt.

Verder zou ik vooral de dodemansknop, de jiffy-schakelaar en indien van toepassing de koppelingschakelaar testen.

En zorg in ieder geval dat je er zeker van bent dat je genoeg olie hebt... Er zijn weinig dingen zo dodelijk voor een blok als draaien met te weinig olie!!!

Een werkplaatshandboek doet trouwens ook wonderen... Heb je die al?

Laatst bewerkt:
allemaal al geprobeerd maar blijft niks doen en de dodemansknop is het ook niet denk ik want dan moet het contact (vrijstandlampje) toch branden WEEET HET NIET MEER

Heb zoiets al eens gehad bij een virago535
Licht brande alles ok maar startmotor niet willen draaien.
Na veel vijven en zessen bleek uiteindelijk de startknop zelve defect. Binnewerk bleef plakken waarddor de startmotor (relais) geen stroom kreeg. Beetje electronica olie in de knop gespoten en de fiets startte terug als vanouds ....

Eén voor één de mogelijkheden uitsluiten.

Pak een stuk eletradraad en verbind die rechtstreek van de accupool aan de startmotor (wel voorzichtig he), enz enz. Steeds verder terug tot aan het knopje. Zo kom je er achter of de starter kapot is, het startrelasi, of dat de massa uberhaupt niet goed zit. Of het ontstekingssysteem geen spanning heeft.

Succes.

de plusdraad van de starter nu terug volgen en bij elke draadkoppeling opnieuw proberen met je rechtsreekse draad. Uuteindelijk kom je op een punt dat ie niet meer wil starten. de fout zit dan in het stuk waartussen ie wel wil starten en dan weer niet. KAn een draadbreuk zijn, slechte koppeling van elektriekdraad, knoppenbinnewerk dat geoxideerd is.
(WD40 doet echt wonderen met knoppe-binnewerk !, heb ik gisteren ondervonden: seinknop werkte niet: grootlichtknop wel: WD40 in seinknop egspoten en hupsakee, kon terug seinen)

Ik heb ook een xv 920 van 20 jaar oud. en in het verleden startproblemen en andere rare electr. problemen. Ik heb toen allestekkers losgemaakt schoongemaakt en gezorgd dat ze goed contact maken. Probleem helemaal verholpen. Dus misschien ook nog te proberen?
succes.

daar ben ik ook al mee bezig geweest alleen die van de kastje onder de tank nog niet na gemeten dacht dat het cdi kastje is hoop alleen dat die niet kapot is schijnt duur te zijn
maar weet niet ofdat die iets met het stroomcontact te maken heefd voor te starten dacht als die kapot was toch rond moest gooien

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan