Vizier gaat steeds los

Fairy666tale

MF'er
12 aug 2023
88
119
Rotterdam
Hoogst waarschijnlijk heb ik zelf iets fout gedaan... Maar ik weet niet wat.

Sinds een paar dagen gaat het vizier van m'n helm (Scorpion EXO) los als ik hem helemaal open duw. Aan beide kanten, bij de scharnieren, net alsof de uiteindes van het vizier er niet goed genoeg in zitten. Alleen heb ik het vizier al 2x opnieuw vastgezet, en ik zie nergens nog een ander hendeltje. Iemand een idee? Of heb ik hem al binnen een halfjaar gemold?

Het hendeltje wat blauw omcirkeld is bedoel ik. En die gootjes erboven loopt het vizier dus steeds als het ware uit.
1709024456230.png
 
Ik heb geen ervaringen met deze helmen, maar als je niets in de handleiding kunt terugvinden zou ik even contact opnemen met de winkels waar je hem gekocht hebt. Wellicht kunnen zij je adviseren en als het garantiewerk is het direct voor je regelen.
 
En die kan afgebroken zijn. Ik heb dit ook een keer gehad en als je het vizier dan in de hoogste stand zet schiet hij er uit.
Ja, dat is het dus... Nu jullie het zeggen, zie ik inderdaad dat er aan de linkerkant een klein stukje mist van dat schuifje.
Nooit gevallen (helm is ook nog helemaal heel). Dus ik ga navraag doen over garantie. Bedankt voor de hulp!
 
Aah wat vervelend!
Scorpion heeft standaard 5 jaar garantie vanaf de aankoopdatum :)

Had ik dat maar eerder geweten :+

Mijn scorpion exo maakt een fluittoon wanneer ik boven bepaalde snelheden kom. Overstijgt zelfs het motorgeluid. Iets met het vizier of de luchtkanaaltjes.
 
Had ik dat maar eerder geweten :+

Mijn scorpion exo maakt een fluittoon wanneer ik boven bepaalde snelheden kom. Overstijgt zelfs het motorgeluid. Iets met het vizier of de luchtkanaaltjes.
ohooh, en nu net te laat zeker? -O-
Heb zelf een tijd in een motorzaak gewerkt vandaar dat ik het toevallig weet.