Vizier 1/4 open

thomas640

MF'er
Donateur
23 mrt 2022
58
51
Ik heb mijn visier soms voor 1/4 open, dat rijdt vrij ideaal. Maar, op de snelweg klapt het vizier dicht door de luchtdruk. Bestaan er toevallig helmen waarbij je het vizier ook een klein stukje open kunt zetten, zonder dat het vizier dichtklapt? Misschien een soort van locking optie?

PS Ik kan mijn vizier net een stand verder openzetten.... maar dan zit de klep net half voor mijn ogen, dus dat is niet echt wenselijk :D
 

Bijlagen

  • IMG_0649.jpg
    IMG_0649.jpg
    113,6 KB · Weergaven: 27
Ja die bestaan. Mijn scorpion heeft dat, mijn shoei had dat.
Ik denk alle helmen met een hendeltje in de buurt van een scharnier van het vizier
 
Kan je niet een soort rubberen blokje in je helm plakken onder het vizier ter hoogte van het 1/4 stuk?

(of is dit een no-go/mag niet?) Je vizier kan dan wel niet meer dicht.. (al bedekken jet helmen ook niet je hele gezicht)
 
Ik heb mijn visier soms voor 1/4 open, dat rijdt vrij ideaal. Maar, op de snelweg klapt het vizier dicht door de luchtdruk. Bestaan er toevallig helmen waarbij je het vizier ook een klein stukje open kunt zetten, zonder dat het vizier dichtklapt? Misschien een soort van locking optie?

PS Ik kan mijn vizier net een stand verder openzetten.... maar dan zit de klep net half voor mijn ogen, dus dat is niet echt wenselijk :D
Ik stak vroeger, toen ik nog goedkope helmen gebruikte, wel eens zo'n shag-filtertje aan weerszijden vlak onder het scharnier tussen vizier en helm.

Helaas rook ik nu niet meer, dus moet ik dure helmen kopen, maar daar heb ik dan dus ook geld voor nu, dat dan weer wel.

1687342559605.png
 
@SadBunny ik zat eraan te denken om er iets tussen te plaatsen, maar wist niet of het verantwoord is :D
....uiteindelijk moet de het vizier ook weer open kunnen (< 110 KM/h), dus zo'n papiertje tussen het scharnier is geen optie
 
Had ik gisteren ook. Beetje open en dan steeds dichtklappen. Kan ook de leeftijd van de helm zijn. Heb een stukje tochtstrip op kinstuk geplakt. Net genoeg.
 
@Bunny ik zat eraan te denken om er een iets tussen te plaatsen, maar wist niet of het verantwoord is :D
....uiteindelijk moet de het vizier ook weer open kunnen (< 110 KM/h), dus zo'n papiertje tussen het scharnier is geen optie

Is geen papier, is een soort foam filtertje. Stukje schilderstape om het op z'n plek te houden zou prima moeten werken.

Hoezo zou de helm dan niet meer open kunnen? Het is gewoon een soort stopje zodat hij niet helemaal dicht valt als je hem dichtklapt, net als een deurstop.
 
Had ik gisteren ook. Beetje open en dan steeds dichtklappen. Kan ook de leeftijd van de helm zijn. Heb een stukje tochtstrip op kinstuk geplakt. Net genoeg.
Ja precies, zoiets dus. Waarom moeilijk/duur doen als het makkelijk/goedkoop kan :)

Net als al die gekke/zware goretex jassen... Gewoon een normale, relaxte motorjas, en een regenjackie van de hema voor als het regent, zo veel makkelijker \o/
 
Had ik gisteren ook. Beetje open en dan steeds dichtklappen. Kan ook de leeftijd van de helm zijn. Heb een stukje tochtstrip op kinstuk geplakt. Net genoeg.
Ik herinner me nu dat ik ook heb geëxperimenteerd met oplossingen, mijn probleem met iets in het midden plakken om het vizier niet dicht te laten klappen was dat het in mijn blikveld zat en dat vond ik irritant, daarom had ik twee kleine dingetjes aan weerszijden bedacht.
 
Ik stak vroeger, toen ik nog goedkope helmen gebruikte, wel eens zo'n shag-filtertje aan weerszijden vlak onder het scharnier tussen vizier en helm.

Helaas rook ik nu niet meer, dus moet ik dure helmen kopen, maar daar heb ik dan dus ook geld voor nu, dat dan weer wel.

Bekijk bijlage 1894188
Roken is gevaarlijker dan rijden zonder helm.:P
 
Terug
Bovenaan Onderaan