Nolan helm en pinlock

Who010

Rookie
16 jan 2022
7
2
Sinds oktober vorig jaar heb ik een Nolan N100-5 helm gekocht en heb in een jaar tijd vier pinlock's versleten. De verkoper heeft mij iedere keer goed geholpen en meerdere malen een nieuwe pinlock verstrekt en zelfs een keer een heel nieuw vizier. Ik haal de pinlock nooit los en mjijn vizier er nooit af maar de randjes van de pinlock komen er tussenuit. Hierdoor ontstaat een lek tussen de pinlock en het vizier. Samen met de leverancier naar een oplossing gezocht maar we kunnen niets bedenken wat dit veroorzaakt. Ik moet me er dus bij neerleggen dat ik iedere drioe maanden een nieuwe pinlock nodig heb.
Ik heb het idee dat het kan komen omdat ik heel vaak met het vizier een heel klein stukje open rij en dat het randje door de vibratie los gaat. Dit doe ik omdat ik mijn helm ereg benauwd vind bij lagere snelheden (< 80 km) en mijin bril al heel snel aanslaat. De Nolan heef took een extra breed vizier en als je het heen en weer haalt (links-rechts) kraakt het ook heel erg.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben bij een Nolan of ander merk?
 
Herkenbaar. Ik heb een LS2 en rijd eigenlijk altijd met t vizier open, tenzij t regent.
Onlangs pinlock vervangen, want er kwam vocht tussen. Ik begreep van de dame in de shop die t voor me heeft vervangen, dat je de pinlock niet met spray of iets kunt behandelen. Dat deed ik daarvoor wel. Misschien dat dat het is?
 
Ik heb hetzelfde met mijn Nolan N100/5. De oplossing is simpel, pinlock eruit halen en een plakkertje over de gaatjes plakken anders gaat het fluiten. Ik rijdt altijd met het vizier op een kiertje. In de toekomst hoef ik geen pinlock vizier meer. Het heeft geen meerwaarde is mijn ervaring.
 
Pinlock is overgewaardeerd. Mijn eerste helm (1988!) had een dubbellaags vizier, dus ik wist niet beter dan dat een helm niet kan beslaan. Daarna heb ik 2 niet voor pinlock geschikte helmen gehad en nu mijn eerste die er voor geschikt zou moeten zijn, een HJC i70. Helaas, mijn pinlock bleef hooguit 1,5 maand goed, waarna hij ging beslaan. Ik ben prima geholpen door de vestiging waar ik helm en pinlock heb gekocht, keer op keer, maar heb geen blijvende oplossing gekregen en mijn verlies genomen. En ach, als hij nu beslaat is dat onder 50 km/u, waarbij ik sowieso graag met open vizier rijd. Heb ook geleerd dat een hoog scherm niet zo hoog moet zijn dat je helmventilatie onvoldoende rijwind krijgt. Er nog overheen kijken is sowieso veiliger, zeker in het donker of bij regen. Voor mij is daarmee het probleem opgelost.

En inderdaad, ik doe meestal 10 jaar c.q. 50.000 km met een helm.
 
Zelf heb ik geen problemen met het gebruik van Pinlock in meerdere helmen (voornamelijk Shoei en HJC) en nog nooit heb ik een Pinlock moeten vervangen.

Je zou eens een Fogcity kunnen proberen (als deze nog steeds verkrijgbaar zijn). Deze hebben een plakrand en blijven wellicht beter zitten.
 
Ik heb hetzelfde met mijn Nolan N100/5. De oplossing is simpel, pinlock eruit halen en een plakkertje over de gaatjes plakken anders gaat het fluiten. Ik rijdt altijd met het vizier op een kiertje. In de toekomst hoef ik geen pinlock vizier meer. Het heeft geen meerwaarde is mijn ervaring.
Tot die conclusie ben ik vandaag ook gekomen. Een pinlock is eigenlijk heel gevaarlijk omdat de aanslag tussen de lagen gaat zitten en niet makkelijk weg gaat.
 
Pinlock is overgewaardeerd. Mijn eerste helm (1988!) had een dubbellaags vizier, dus ik wist niet beter dan dat een helm niet kan beslaan. Daarna heb ik 2 niet voor pinlock geschikte helmen gehad en nu mijn eerste die er voor geschikt zou moeten zijn, een HJC i70. Helaas, mijn pinlock bleef hooguit 1,5 maand goed, waarna hij ging beslaan. Ik ben prima geholpen door de vestiging waar ik helm en pinlock heb gekocht, keer op keer, maar heb geen blijvende oplossing gekregen en mijn verlies genomen. En ach, als hij nu beslaat is dat onder 50 km/u, waarbij ik sowieso graag met open vizier rijd. Heb ook geleerd dat een hoog scherm niet zo hoog moet zijn dat je helmventilatie onvoldoende rijwind krijgt. Er nog overheen kijken is sowieso veiliger, zeker in het donker of bij regen. Voor mij is daarmee het probleem opgelost.

En inderdaad, ik doe meestal 10 jaar c.q. 50.000 km met een helm.
Had met mijn HJC IS-Max2 nooit problemen. Ik dacht dat het aan Nolan lag maar begrijp dat er bij elk merk wel wat is. Volgend jaar wil ik een andere helm (rij > 30.000km per jaar met dezelfde helm) maar hoef dus niet te verwachten dat er een betere optie is in combinatie met helm en pinlock.
 
Zelf heb ik geen problemen met het gebruik van Pinlock in meerdere helmen (voornamelijk Shoei en HJC) en nog nooit heb ik een Pinlock moeten vervangen.

Je zou eens een Fogcity kunnen proberen (als deze nog steeds verkrijgbaar zijn). Deze hebben een plakrand en blijven wellicht beter zitten.
Dank voor de tip. Ik was in september in Dresden bij Louis voor een nieuwe pinlock, die onderweg kapot ging, maar die was daar niet op voorraad. Ik zie dat Louis wel fogcity op voorraad heeft. Had ik dat geweten toen.
 
Vergeet je pinlock. Dit is geen goed systeem dat het alleen maar bij vlagen doet. Wat wel werkt: anti-fog spray op een gewoon vizier (de beste oplossing); of een Raleri inleg (een beetje ingewikkeld al dat inlijmen, maar is beter dan de pinlock). Sinds ik geen Shoei meer gebruik en dus geen pinlock :r meer heb, ben ik vergeten wat een beslagen vizier eigenlijk is.
 
Vergeet je pinlock. Dit is geen goed systeem dat het alleen maar bij vlagen doet. Wat wel werkt: anti-fog spray op een gewoon vizier (de beste oplossing); of een Raleri inleg (een beetje ingewikkeld al dat inlijmen, maar is beter dan de pinlock). Sinds ik geen Shoei meer gebruik en dus geen pinlock :r meer heb, ben ik vergeten wat een beslagen vizier eigenlijk is.
Ben ook tevreden zonder pinlock. Andere anti-fog oplossing: vizier van binnen en buiten behandelen met autowas, gebruik ik ook op mijn scherm en koplamp (en voor de delen waarvoor het echt is bedoeld). Water, vuil en condens krijgen dan veel minder grip.
 
Vergeet je pinlock. Dit is geen goed systeem dat het alleen maar bij vlagen doet. Wat wel werkt: anti-fog spray op een gewoon vizier (de beste oplossing); of een Raleri inleg (een beetje ingewikkeld al dat inlijmen, maar is beter dan de pinlock). Sinds ik geen Shoei meer gebruik en dus geen pinlock :r meer heb, ben ik vergeten wat een beslagen vizier eigenlijk is.
:?Hier toch echt tegenovergestelde ervaringen met Shoei. De pinlock in mijn Shoei doet het al 3 jaar(20000km.) perfect. :t

Ik heb het idee dat het kan komen omdat ik heel vaak met het vizier een heel klein stukje open rij en dat het randje door de vibratie los gaat. Dit doe ik omdat ik mijn helm ereg benauwd vind bij lagere snelheden (< 80 km) en mijin bril al heel snel aanslaat.
Herkenbaar probleem van de bril. Kleinere glazen, met dus meer luchtstroom achter de glazen, maakte bij mij veel verschil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan