Shoei Neotec 2, pinlock beslaat

Hawxx

Rookie
31 aug 2023
25
46
Vandaag heb ik mijn nieuwe GS opgehaald, onderweg terug naar huis kreeg ik te maken met een behoorlijke bui regen. Na enkele minuten kreeg ik in de gaten dat mijn vizier besloeg, dit bleek tussen het vizier en het pinlock in te zitten.. Ik dacht naja zal vanzelf wel wegtrekken, voor de zekerheid de ventilatiemogelijkheden nog gecheckt en deze stonden gewoon open. Het begon ermee dat de onderkant van de pinlock een klein beetje besloeg, maar op enig moment begon de bovenkant ook te beslaan. Uiteindelijk voor mijn eigen veiligheid naar mijn werk gereden en de helm goed laten drogen en daarna doorgereden.

Nu is mijn vraag.. zijn er meer mensen met dit probleem en zoja hoe kun je dit oplossen?

* Helm heb ik gekocht in augustus 2023.
 
Met echt koude dagen heb ik wel gehad dat er een klein beetje condens kwam inderdaad onderin de pinlock, tussen de pinlock en het visier. Maar nooit genoeg om last van de te hebben.

Pinlock is ls het goed is luchtdicht, dus wat je kan proberen is het pinlock opnieuw te instaleren in droge lucht. Mogelijk helpt dat.

Nu is dat 2de wel erg lastig aangezien het eigenlijk elke dag zijknat is buiten, wat de komende weken ook nog verwacht wordt. Maar als je binnen flink stookt zou die lucht droog moeten worden.
 
Vandaag heb ik mijn nieuwe GS opgehaald, onderweg terug naar huis kreeg ik te maken met een behoorlijke bui regen. Na enkele minuten kreeg ik in de gaten dat mijn vizier besloeg, dit bleek tussen het vizier en het pinlock in te zitten.. Ik dacht naja zal vanzelf wel wegtrekken, voor de zekerheid de ventilatiemogelijkheden nog gecheckt en deze stonden gewoon open. Het begon ermee dat de onderkant van de pinlock een klein beetje besloeg, maar op enig moment begon de bovenkant ook te beslaan. Uiteindelijk voor mijn eigen veiligheid naar mijn werk gereden en de helm goed laten drogen en daarna doorgereden.

Nu is mijn vraag.. zijn er meer mensen met dit probleem en zoja hoe kun je dit oplossen?

* Helm heb ik gekocht in augustus 2023.
Zo nieuw: even mee langs het verkooppunt en hen het laten oplossen.
 
Als het koud(er) is buiten, en ik heb me gedouched en omgekleed en ik zet mijn helm op ben ik nog steeds klam.
Dat icm het vocht in de lucht, maakt dat mijn Pinlock ook niet goed werkt.
Daarnaast kan het zijn dat je misschien de pinlock hebt aangeraakt/schoongemaakt waardoor deze niet meer helemaal goed zit op je vizier.
Zou er inderdaad even naar laten kijken, en goed de helm laten drogen. Wellicht met een fohn (of helmdroger).
 
Shoei levert een klein plastic stukje gereedschap mee bij de helm, hier zit ook een hexagonale uitsparing in die "toevallig" overeenkomt met de pinlock staafjes die zorgen dat je pinlock op zijn plek blijft zitten.

Pak een dun papiertje, bijv. een kassabon en kijk waar je met een puntje langs het rubberseal van de pinlock kan komen, als dat bijna volledig rondom is zul je de pins strakker moeten zetten of het seal moeten reinigen.

Strakker zetten is eenvoudig met het stukje gereedschap te doen en het pijltje op de pin naar binnen te draaien (dus richting het midden van je vizier).

Zie ook:
en
 
Bedankt allemaal voor de tips! Terug naar de winkel had ik zelf nog niet aan gedacht, daar ga ik mee beginnen en daarna ga ik de andere tips af!

Nogmaals bedankt!
 
Ik ben langs geweest! Ze hebben de pinlock opnieuw vast gemaakt met wat nieuwe soort schroefjes. Er zat teveel speling tussen het vizier en de pinlock werd mij verteld. Werd kosteloos en zonder moeite opgelost :) !
Beslaat je vizier nu helemaal niet meer, ook niet als je in de regen rijdt? Zelf heb ik exact dezelfde helm, maar bij elke regenbui is mijn vizier beslagen en zelfs als het droog is. Ze hebben al een keer mijn pinlock vervangen, maar dit heeft niet geholpen.
 
Beslaat je vizier nu helemaal niet meer, ook niet als je in de regen rijdt? Zelf heb ik exact dezelfde helm, maar bij elke regenbui is mijn vizier beslagen en zelfs als het droog is. Ze hebben al een keer mijn pinlock vervangen, maar dit heeft niet geholpen.
Ik heb tot nu toe geen last meer gehad van een vizier dat beslagen is. Mij werd verteld dat er ook andere 'schroefjes' zijn voor de pinlock die zouden kunnen helpen. Heb je dat al geprobeerd?

De verkoopster gaf ook aan dat die pinlocks best gevoelig zijn, als je bijvoorbeeld je handschoenen in je helm doet kan dit voor haarscheurtjes zorgen in de pinlock waardoor deze kapot gaat.
 
Mijn Neotec 2 is 4 en een half jaar oud en dit is de derde pinlock die erin zit. Sinds deze winter beslaat het ook terug. Denk dat die dingen gewoon niet zolang meegaan. Maar nu steek ik er geen nieuw meer in, deze blijft erin tot ik de neotec 3 koop.
 
Mij is verteld dat je de pinlock af en toe moet bijstellen omdat het vizier werkt door temperatuur wisselingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan