Dikte centerpad van Shoei helm achterhalen

Vtwinner

MF veteraan
10 jun 2006
2.914
1.100
Cranendonck
Ik heb twee Shoei helmen. Een Neotec II die perfect past en een J Cruise II die een tikkeltje los zit. Waarschijnlijk door gebruik. Nu blijkt dat een nieuwe binnenvoering, of centerpad, gemakkelijk te krijgen zijn. Kost een kleine €50. Nu bieden ze die centerpads voor elke maat in drie verschillende diktes aan. Ik wil graag bestellen maar dan moet ik zien te achterhalen wat er nu in zit. Hoe doe ik dat? Gebruikt Shoei merkjes, codes voor de dikte van de voering?
Personal Fit zou kunnen maar dan moet ik een eind rijden (Venlo) en daar kun je niet in het weekend afspreken. Niet handig.
 
Ik heb ooit andere zijpads gekocht,daar stond de maat gewoon op.
Indien er niets op staat vermoed ik dat ze bij Shoei wel weten wat er standaard in zit.
 
Persoonlijk zou ik voor de persoonlijke Fit gaan.
Scheelt als je de verkeerde besteld met terug sturen.
Maar je schrijft dat de J Cruise II een tikkeltje los zit is dit storend.
Heb ook een J Cruise weliswaar een oude en die zit ook vrij ruim op mijn hoofd.
Zelf heb ik er geen last van ook niet bij hard rijden.
Was trouwens wel een van de betere uitvoeringen dan de nieuwe die ik nu heb.
Bij de oude kon ik makkelijk zonder gehoorbescherming rijden. Bij de nieuwe moet ik die wel in de oren hebben.
 
Personal fit zou ideaal zijn. Probleem bij de J Cruise is dat last heb van een beetje lift van de helm. Dat heb ik niet eerder gehad. Desondanks gebruik ik de J Cruise vaker dan de Neotec. Ik heb graag wat lucht en wat meer zicht.
 
Er zit een labeltje aan de onderrand van de centerpad ter hoogte van de rechter oor uitsparing.

Maatvoering :

Tabelle-JC-Centerpad.png

Info: Bij Shoei
 
Ik heb twee Shoei helmen. Een Neotec II die perfect past en een J Cruise II die een tikkeltje los zit. Waarschijnlijk door gebruik. Nu blijkt dat een nieuwe binnenvoering, of centerpad, gemakkelijk te krijgen zijn. Kost een kleine €50. Nu bieden ze die centerpads voor elke maat in drie verschillende diktes aan. Ik wil graag bestellen maar dan moet ik zien te achterhalen wat er nu in zit. Hoe doe ik dat? Gebruikt Shoei merkjes, codes voor de dikte van de voering?
Personal Fit zou kunnen maar dan moet ik een eind rijden (Venlo) en daar kun je niet in het weekend afspreken. Niet handig.

Niet een eind willen rijden vind ik een raar argument, bijna alsof je niet graag motor rijd. :P
 
In de agenda voor Personal Fit service kan ik geen weekenden aanvinken en doordeweeks kan ik niet zomaar een halve dag weg. Maar @Jozef gaf al aan dat er een label inzit. Dus even slopen en dan bestel ik de juiste dikte.
 
Mijn dank is groot, twee drukknopen achter los gemaakt en ik zag M9 staan. Er is een maat dunner (M5) en een maat dikker (M13). Die laatste ga ik proberen.
 
Vandaag mijn binnenvoering binnen gekregen. Eerst even gepast voordat ie in de helm zat. Oei, 13mm is misschien wat erg dik. Daarna toch maar in de helm gemonteerd en het zit perfect! De helm is op de cheekpads na weer als nieuw. Blij mee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan