Shoei neotec 2 water in de helm.

marvester

Rookie
28 jun 2011
14
5
Heikant Nederland
Sedert enige tijd heb ik problemen met water die via de achterkant van het vizier de helm binnenkomt bij regenweer.
Daardoor wordt het zicht minder en minder wat niet fijn is.
De helm is 4 jaar en ik had contact met de verkoper die de helm naar shoei heeft opgestuurd om te repareren.
Echter veel is er niet veranderd.
Iemand gelijkaardige ervaring of eventueel een oplossing?
Zou een nieuw vizier kopen een oplossing kunnen brengen of is er meer aan de hand?
Alvast bedankt voor de reactie.
 
@marvester Misschien denk ik te makkelijk maar: vizier afstellen zodat hij weer goed afsluit en even wat olie op de rubbers?
Zo werkt het wel bij mijn Shoei GT Air2 in ieder geval, wanneer er water (of lucht) binnenkomt.
 
Is bij mijn Bell MX-9 Adventure altijd zo geweest. Maar ik heb geen €500 ervoor betaalt, dus soms kan ik stoppen en het vizier weer met een doekje schoonmaken… Ben steeds meer in mijn keuze overtuigd om weg van Japanners te gaan.
 
Op het moment dat je de helm hebt opgestuurd reparatie, mag je altijd garantie verwachten over die reparatie. Het feit dat hij nog steeds lekt in dan een probleem van Shoei en dienen zij dan ook op hun kosten op te lossen. Ook een winkelier met ervaring zou dit zelf moeten kunnen oplossen trouwens. Ik ken genoeg mensen met een Shoei die geen problemen met hun helm hebben op dat vlak, echter ik ken niemand met een Neotec (2).
 
Zo'n twee weken geleden heb ik een Shoei Neotec 3 gekocht en heb ook dit probleem. Ik kan een nieuwe helm ophalen, terwijl de huidige dan wordt opgestuurd naar Shoei ter controle.
 
In mijn GT-air 2 had ik t ook. Voelde altijd koude lucht rechts op mijn wang, en een enkel druppeltje in de regen. Toen heb ik het vizier wat beter afgesteld, maar heb ook het idee dat het wat te maken heeft met de constructie/manier van sluiten. Het vastklikken gebeurt links onderaan het vizier, dus daar druk ik hem ook dicht met mijn hand.
Als ik dan nog even kort rechtsonderop het vizier druk, dan zit ie daar ook beter/goed tegen het rubber aan.

Sinds het afstellen (zelf gedaan) is het wel minimaal, maar even "nadrukken" bij sluiten werkt voor mij wel beter.
 
Op het moment dat je de helm hebt opgestuurd reparatie, mag je altijd garantie verwachten over die reparatie. Het feit dat hij nog steeds lekt in dan een probleem van Shoei en dienen zij dan ook op hun kosten op te lossen. Ook een winkelier met ervaring zou dit zelf moeten kunnen oplossen trouwens. Ik ken genoeg mensen met een Shoei die geen problemen met hun helm hebben op dat vlak, echter ik ken niemand met een Neotec (2).
2 shoei neotec in gebruik al 5 jaar geen problemen ermee en er word erg veel mee gereden .

Zoals gezegt kijk zelf eens naar je helm waar kiert het en stel het af.

Als wegbrengen niet afdoende is dan zelf doen
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Mijn Neotec 2, gekocht begin dit jaar, had last van laagje water binnenkant vizier, onderin bij de seal. Opgestuurd geweest naar Shoei, afgesteld volgens rapport en verrek; bij eerste nat weerrit gisteren (heb weken met andere helm gereden) een laag water onderin er bij openen uit liep. Zaterdag maar weer naar Capelle…mijn vierde Shoei, nooit eerder meegemaakt, maar ik baal van de tijd die het me kost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan