vlotternaalden uitwisselen

Marcelter

MF'er
21 nov 2019
38
12
Ik heb als knutselproject een thundercat van 2001 die al 2 jaar stil gestaan heeft dus hoef niet uit te leggen hoe de staat van de carburateurs is.. het zou leuk zijn als ik hem aan de praat krijgt maar zo niet dan word hij donor voor de thundercat van mijn vrouw dus ik wil er niet veel geld insteken..
nou zijn de vlotternaalden wel echt totaal naar de ....
ik heb ook een carb liggen van een xj600, zou ik die naalden kunnen gebruiken of zeggen jullie je haald je een bak ellende op je nek?
 

Bijlagen

  • 20220724_110714.jpg
    20220724_110714.jpg
    96,5 KB · Weergaven: 32
  • 20220724_110728.jpg
    20220724_110728.jpg
    122,5 KB · Weergaven: 34
die aangetaste grijze is van die thundercat, die mooie van die xj600 maar deze aangetaste is de "netste" van alle 4, bij de anderen zit ook dat pennetje totaal vast.
 
Ik heb als knutselproject een thundercat van 2001 die al 2 jaar stil gestaan heeft dus hoef niet uit te leggen hoe de staat van de carburateurs is.. het zou leuk zijn als ik hem aan de praat krijgt maar zo niet dan word hij donor voor de thundercat van mijn vrouw dus ik wil er niet veel geld insteken..
nou zijn de vlotternaalden wel echt totaal naar de ....
ik heb ook een carb liggen van een xj600, zou ik die naalden kunnen gebruiken of zeggen jullie je haald je een bak ellende op je nek?
op het oog zou je al zeggen dat de vlotterhoogte opnieuw afgesteld moet worden, iig gecontroleerd.

in combinatie wat janbros zegt, zou ik die liever gebruiken dan die van de xj,

tenzij de pennetjes vast blijken te zitten als ik nog aan het typen ben ;)
 
Om bij de vraag te blijven, ik zou ze wel gebruiken maar voor monteren goed nivo checken en controleren op dichtheid.
Carbs ff op de kop houden en blazen in de toevoerleiding, af en dan de carbs omdraaien terwijl er geblazen wordt kijken ofse afdichten.
 
Ik heb als knutselproject een thundercat van 2001 die al 2 jaar stil gestaan heeft dus hoef niet uit te leggen hoe de staat van de carburateurs is.. het zou leuk zijn als ik hem aan de praat krijgt maar zo niet dan word hij donor voor de thundercat van mijn vrouw dus ik wil er niet veel geld insteken..
nou zijn de vlotternaalden wel echt totaal naar de ....
ik heb ook een carb liggen van een xj600, zou ik die naalden kunnen gebruiken of zeggen jullie je haald je een bak ellende op je nek?
Zet alles in elkaar.
Doe een stuk benzineslang aan de juiste nippel
Hou de carburateurs op de kop / onderste boven
Blaas door de benzineslang
Lukt dit niet, dan is alles goed, lukt dit wel, dan heb je een lekkende vlotternaald
 
Mijn advies is nieuwe vlotter naald er in .
Waarom
Afdichting (rubber) zitting wordt in de loop van de jaren hard ,waardoor je problemen kunt verwachten tbv afdichting .
Tevens kosten deze vlotter naalden niet veel .en voor dat geld voorkom je dat je onderweg met benzine lekkage komt te staan.
Ik zelf vervang deze om de drie jaar .
 
Terug
Bovenaan Onderaan