vlulcan 1500 classic ; luide knal?

weirdo1

MF'er
18 jul 2002
95
0
delft
ik heb sinds vandaag een vulcan 1500 classic en dat is fijn, maarre heel af en toe (eens in het uur?) hoor ik een luide knal afkomstig van de motor ;het ding is 4 jaar oud en loopt als nieuw. Weet iemand wat dit is en of het kwaad kan?

hehehe typo in topic naam v-lul-can :P
 
Laatst bewerkt:
ik heb sinds vandaag een vulcan 1500 classic en dat is fijn, maarre heel af en toe (eens in het uur?) hoor ik een luide knal afkomstig van de motor ;het ding is 4 jaar oud en loopt als nieuw. Weet iemand wat dit is en of het kwaad kan?

Als je afremt, schijnt het niet echt kwaad te kunnen heb ik gehoord/gelezen.

Geproficateerd met je aanschaf trouwens.
 
Zal wel wat naverbranding in je uitlaat zijn..als je hem hoog in zijn toeren trekt en dan het gas helemaal dicht gooit knalt ie dan ook ? Of is het gewoon echt alleen maar 1 keer per uur een knal zonder dat het te maken heeft met toeren/snelheid/stand van je gas ?
 
Als je afremt, schijnt het niet echt kwaad te kunnen heb ik gehoord/gelezen.

Geproficateerd met je aanschaf trouwens.

Dank! ik ben er ook heel blij mee :] :] :]

het gebeurd inderdaad als je het gas dichtgooit heb ik het idee. Bijvoorbeeld op een uitvoegstrook van de snelweg. Ik schrik me echter de pleuris. Rij je een uur bobobobobobobobobobobob en dan PANG! alsof er op je geschoten wordt! het gebeurd echter niet altijd als je het gas dicht gooit.
Heeft iemand met een zware 2 pitter ook dergelijke ervaringen?
 
Hallo

Ik heb zelf een 1500 vulcan gehad. bouwjaar 1988.
Met de originele uitlaten knalde hij soms even.
Nadat ik er open pijpen onder had gezet, werd het knallen veel erger.
Niet hinderlijk hoor dat geluid. Ik vond het wel cool, elke keer het gas los en dan het gerommel in de uitlaat. Als je maar weet wanneer het knallen begint.
Ik heb ook wel eens gehad dat na veel korte stukjes rijden er onverwacht zo'n knal kwam dat ik er zelf van schrok, plus alle overige verkeer. O-)
 
Hallo

Ik heb zelf een 1500 vulcan gehad. bouwjaar 1988.
Met de originele uitlaten knalde hij soms even.
Nadat ik er open pijpen onder had gezet, werd het knallen veel erger.
Niet hinderlijk hoor dat geluid. Ik vond het wel cool, elke keer het gas los en dan het gerommel in de uitlaat. Als je maar weet wanneer het knallen begint.
Ik heb ook wel eens gehad dat na veel korte stukjes rijden er onverwacht zo'n knal kwam dat ik er zelf van schrok, plus alle overige verkeer. O-)

precies! ik heb gisteren een fietser de schrik van zijn leven bezorgd }) Het geluid van de orginele uitlaten is namelijk heel beschaafd, dus de knal komt erg onverwacht....
 
Mijn shadow heeft dit ook.. ik vind het wel mooi eigelijk. Heb trouwens licht uitgeboorde standaard pijpen onder een 600cc

Vooral bij filerijden is het handig. Gas geven, gas dicht, KNAL. Dit eindeloos herhalen, en kijk es wat voor ruimte je hebt })
 
Mijn shadow heeft dit ook.. ik vind het wel mooi eigelijk. Heb trouwens licht uitgeboorde standaard pijpen onder een 600cc

Vooral bij filerijden is het handig. Gas geven, gas dicht, KNAL. Dit eindeloos herhalen, en kijk es wat voor ruimte je hebt })


jammer genoeg is het me nog niet gelukt een knal op te wekken :9 Zoals ik al zei: hij knalt af en toe... vandaag net voor een kerk; Ik moest afremmen voor een drempel: KNAL!! Nu dat ik weet dat er bij afremmen knallen (kunnen) ontstaan schrik ik er niet meer van, maar die gasten die uit de kerk kwamen wel! }) . Voorlopig maar niet langs de amerikaanse ambassade rijden; gaan ze misschien terug knallen...
 
Ik kan je maar 1 advies geven. Zet er een paar open pijpen onder.
1: Het geluid klinkt voller en luider, dat past beter bij een dikke Vtwin.
2: Het knallen komt met groter regelmaat (een leuke "roffel" bij het gas los laten)
3: Het lijkt als of de knallen minder hard zijn doordat het motor geluid ook harder klinkt.
 
Ik kan je maar 1 advies geven. Zet er een paar open pijpen onder.
1: Het geluid klinkt voller en luider, dat past beter bij een dikke Vtwin.
2: Het knallen komt met groter regelmaat (een leuke "roffel" bij het gas los laten)
3: Het lijkt als of de knallen minder hard zijn doordat het motor geluid ook harder klinkt.

Is dit advies van degene die gelooft in het dikke boek van "De wet van Murphy" ??

Het is onverbrand mengsel wat ineens in de uitlaat verbrand.
Bij een 1500 willen ze ook nog wel eens het stationaire toerental wat (te=klinkt stoer) laag zetten. Naar mijn redeneringzou je net even een te rijke vullingsgraad kunne hebben tijdens het sluiten van je gas, bij afremmen op de motor.
Probeer dat eens als je denkt dat je stionair te laag staat, om het stationair iets hoger te zetten?
Misschien is dit bij jou niet van toepassing maar het valt te proberen.
Misschien klets ik nu uit mn nek, maar niet geprobeerd is altijd mis toch?
 
Is dit advies van degene die gelooft in het dikke boek van "De wet van Murphy" ??

Het is onverbrand mengsel wat ineens in de uitlaat verbrand.
Bij een 1500 willen ze ook nog wel eens het stationaire toerental wat (te=klinkt stoer) laag zetten. Naar mijn redeneringzou je net even een te rijke vullingsgraad kunne hebben tijdens het sluiten van je gas, bij afremmen op de motor.
Probeer dat eens als je denkt dat je stionair te laag staat, om het stationair iets hoger te zetten?
Misschien is dit bij jou niet van toepassing maar het valt te proberen.
Misschien klets ik nu uit mn nek, maar niet geprobeerd is altijd mis toch?

naar mijn idee loopt ie inderdaat stationair een beetje erg langzaam. Ik zal de stelschroef eens gaan zoeken...
 
Terug
Bovenaan Onderaan