VeryMeanMachine
MF veteraan
- Onderwerp starter
-
- #501
Het zijn alleen de tellers die het niet doen,kilometerteller/snelheidsmeter is wel handig om te hebben,toerenteller maakt me niet uit.Het middengedeelte met oliedruk-,grootlicht- en neutraallampje plus de temperatuurmeter,tankmeter en versnellingsindicator doen het wel.Ik weet nog dat ik destijds bij de proefrit ook dik onder de indruk was van mijn Sabre met span. Ik heb er heel veel plezier van gehad, en dat span rijdt nog steeds. Ik weet niet meer of de teller aandrijving op voorwiel op blok zat. Dashboards zijn natuurlijk al wel dik dertig jaar oud, dat houd een keer op. Wat zit er voor achterwiel in? Ik reed eerst origineel, daarna een afgedraaide Goldwing velg met een eendeband. Dat is ook niet ideaal. Een speedsterband op de ori achtervelg daarna en dat gaat super. Bij een Sabre 1100 is een kleiner achterwiel overbodig omdat hij enorm sterk is.
Veel plezier en succes met de opwaardering.
Dat zijn dingen die ik sowieso wil gaan doen als het span bij mij thuis staat,hoop dat het wat resultaat geeft,houdt niet over nu.Andere (staalomvlochten)remleidingen erop, remvloeistof verversen en gesinterde blokken erin. En dan nog eens proefrijden. Oja, eerst ook de klauwen schoonmaken en zorgen dat de zuigers piekfijn lopen.
Zit ik me idd af te vragen,de naaf is van een golf,waarom dan niet de schijf en remklauw van een golf gebruiken,vraag me alleen af of die te bedienen is zonder bekrachtiging zoals bij een auto.De schijf is niet erg groot natuurlijk, maar met twee klauwen zou je toch wel tot stilstand moeten kunnen komen. Anders wordt het een verbouwing naar een beste auto(sport)klauw
Als de pomp te klein is kan je ook nog een klauw afkoppelen.
obt?Vandaag een obt gereden,remmen ging gelukkig,warm starten is een kriem en hij brult nu nog harder dan ie al deed,waarschijnlijk op een van de slechte stukken wat los of kapot getrild,bij thuiskomst niet meer naar gekeken,had een houten kont van heb ik jou daar en wilde alleen nog maar op de bank ploffen.
obt?
Wel weer apart dat de drie zijspannen apart waren geparkeerd.
En waren nog vijf personen van hier met zijspan ook op obt met een tweewieler.
Mijn "fout". Alle tweewielers stonden stijf tegen elkaar. Ik had geen zin in proppen en er was plek zat, dus ik ben "apart" gaan staan. De andere twee spannen vonden het blijkbaar een prima idee om er ook bij te komen. Waarschijnlijk met het zelfde idee. Of een geval van "slecht voorbeeld doet goed volgen".Wel weer apart dat de drie zijspannen apart waren geparkeerd.
obt?
Wel weer apart dat de drie zijspannen apart waren geparkeerd.
En waren nog vijf personen van hier met zijspan ook op obt met een tweewieler.
...warm starten is een kriem..