Het is alweer een tijd geleden,maar deze week vrij genomen en aandacht besteed aan het span,in dit geval de carburateurs.
Koude start ging nog redelijk,warme start was een drama,volgas geven en de startknop vasthouden tot ie eens aanslaat,dus de onderdelenmotor nu van z'n carbs ontdaan en deze op het zijspan gemonteerd.Alleen dit al,het uitbouwen en daarna weer monteren van de carburateurs bij een VF1100 is genoeg om zo'n motorfiets ritueel te willen verbranden.
Maar het resultaat was er gelukkig wel,koude start en vooral de warme start kan ik nu normaal uitvoeren,druk op de knop en hij loopt.Daarnaast is de motor in z'n geheel krachtiger geworden,er zit veel meer leven in nu.
Voor de inlaat rubbers is nog een creatieve oplossing bedacht,deze waren oud en hard en bij het monteren scheurden ze heel makkelijk,dit hebben we opgelost door siliconen buis in de juiste diameter te gebruiken en inlaten van te maken.
Omdat de carbs van m'n onderdelenmotor kwamen en deze best een tijd stil staat,hebben we ze voor de eerste start laten vollopen met ethanol om ze inwendig wat te reinigen,gaf best flinke knallen met starten,maar daarna liep ie ook goed.