Volgende motor wordt.....euhm...tja ..

Dit is ook een leuke!!!
Kweet het ik ben bevoorrecht ;)
full
 
ik heb op het moment een sv650s , heb daarvoor een zxr400 gehad.Ik vind het "zijdezachte" van de 4 cilinders toch prettiger.
Maar idd , proefritten zijn de volgende stap.Iig op de zx6r 1999 , de 2001 heb ik al eens op gereden , en de honda cbr.De duc kan ik ook eens proberen , de falco valt al af.
Nou hopen op mooi weer :)
 
Hoi. Je zei dat na je was gevallen niet echt meer lekker op een motor hebt gereden. Dat zou natuurlijk best aan de motor kunnen liggen die je nu hebt. Maar het probleem kan misschien ook een beetje tussen je oren zitten en dan denk ik dat het niet uitmaakt wat voor motor je koopt. Mij lijkt het t verstandigste om toch veel proefritten te maken op de motoren die jouw het meest aanspreekt en dan waar je je het lekkerst op voelt. Dus de fiets die jouw weer het vertrouwen geeft. Het zou zonde van je geld zijn om er na een poosje achter te komen dat het probleem wat meer bij je zelf zit dan bij de motor.
Tip ik weet niet of je zoiets al eens gedaan hebt maar probeer eens een verhoogde rijvaardigheids cursus VRO1 bv.
Suc6

Greetings Marco.
 
ik heb op het moment een sv650s , heb daarvoor een zxr400 gehad.Ik vind het "zijdezachte" van de 4 cilinders toch prettiger.
Maar idd , proefritten zijn de volgende stap.Iig op de zx6r 1999 , de 2001 heb ik al eens op gereden , en de honda cbr.De duc kan ik ook eens proberen , de falco valt al af.
Nou hopen op mooi weer :)
Ahum. :)
 
Problemen in het bochtgedrag van een SV :?

Leg er eerst eens andere banden op. Het verschil tussen de standaardbanden en Diablo's is gigantisch . . . . .
 
Als je souplesse een absolute pré vindt, zou ik ook een boxermotor in je keuzelijst opnemen. Gehannes met banden en zo is dan eveneens overbodig; het bocht(en)gedrag is van oudsher altijd gewoon goed geweest.
 
Ik heb zelf 3 jaren op een Yamaha Fazer 600 gereden. Daarna heb ik een Falco uit 2000 gekocht na een proefrit op een VTR1000F gemaakt te hebben. Een vette Vtwin leek me wel wat en de proefrit op de Honda bevestigde dat. Een grijns van oor tot oor. Een v-twin leeft. Dus op zoek naar een falco en gevonden.

Een falco behoort volgens Aprilia in het sport-tour segment, maar de motor heeft wel een behoorlijke supersport zithouding (in vergelijking tot een fazer helemaal). Ik heb geen moment spijt van deze aankoop gehad. Ik vind een falco erg mooi en je ziet ze maar weinig omdat ze niet veel verschillen van de mille. Het sturen was ff wennen. Bij een fazer denk je links en je gaat links. Een faclo moet je bewust insturen. Ondertussen kan ik harder een bocht om met de falco dan met de fazer.

Mijn collega kwam van een cbr600 en heeft nu een falco en wil nooit weer terug.

Als ik jou was, zou ik zeker voor een vette v-twin gaan en dan is de falco een hele originele keuze. De passie van een italiaan en de betrouwbaatheid van een japanner.

Greetz Wreckerrm
 
wat is er mis mee , tis wel erg goedkoop namelijk.
Maar goed , dan zou het zx6r 99>2000 worden , blijft hetzelfde probleem ;)

wat erbij komt , ik onderschat mezelf eerder dan dat ik mijzelf overschat.Dat betekent dat ik bij een 1000cc supersport het idee heb dat ik daar niet voldoende rijcapaciteit heb om het aan te kunnen.Bij de falco heb ik dan ook al mijn twijfels...

Mijn eerste motor was een cbr 1000F. Ook niet echt een beginnersmotor. Het ligt niet aan de motor maar aan de berijder. Met een cbr 600 is ook 200 te halen. CBR1000's zijn niet kapot te krijgen en het verveelt niet na een tijdje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan