Dat snap ik niet.Helder verhaal. Al wil ik wel kunnen verifiëren dat het daadwerkelijk 3K heeft gelopen. Alleen aan de staat van de motor is dat niet te herleiden. Mee eens?
Daarnaast heb ik bij een snelle motor de vrees dat de 1e eigenaar zo'n ding hard heeft aangepakt. Ook dat kun je niet echt ondervangen. Mee eens?
Zal het toelichten. Nee, ik pamper de motor niet. Hoeft ook niet, kan veel hebben mits goed op temperatuur gereden voor er gas wordt gegeven. En onderhoud natuurlijk, dat spreekt.Dat snap ik niet.
Ga je er dan zelf als een oud vrouwtje mee rijden?
Of heb je liever dat je een 1000cc supersport koopt van iemand die altijd onder de 3000 toeren is gebleven en er alleen maar toertjes rond de kerk mee heeft gemaakt?
Als er iemand met een motor heeft geragd merk je dat wel, behalve als hij ook goed onderhouden is geweest.
Mijn MT09 heeft al zeker 20 circuit dagen erop staan en net geen 40k kilometers, de meeste met het gas erop.
De motor krijgt ook vaker onderhoud dan door yamaha voorgeschreven.
Daardoor rijdt de motor nog even goed als een nieuwe. (echt getest omdat ik af en toe een leenmotor mee krijg van de Yamaha dealer)
Nou...................... Een motor met 2 ton op de teller die heeft toch iha zijn beste tijd wel gehad. No matter wat het onderhoud is.
Dat die mensen graag jouw FJ wilden kopen, dat kan ook een financiële reden hebben.
Zeker niet de mooiste motor, maar je hebt wel een betrouwbare fiets voor heel weinig geld.
Mijn broer had ook een FJ600-40k gelopen. Mankeerde nix aan. Toch kon ie 'm voor €800 (paar jaar terug) aan de straatstenen niet kwijt.
(Nee, ik wilde 'm ook niet)
Je ziet 't zelfs op dit forum.
Als iemand met heel weinig centjes advies vraagt voor een motor, dan wordt altijd de FJ600 voorgesteld.
1. Geen van beide, dan zou ik van 30k naar 110k rijden, en daarna nog even door, want in beide gevallen krijg je er bij inruil geen hoofdprijs voor terugPaar vragen:
1. Wat is slimmer, een motor van 30k naar 70k rijden of van 70 k naar 110k?
2. Kan een dikke toerfiets gemakkelijk een ton draaien?
Onderhoud bepaald juist alles: als een motor gewoon netjes op tijd z'n beurtjes krijgt, en versleten onderdelen gewoon netjes op tijd voor goede spullen vervangen worden, dan rijdt zo'n ding ook op hoge leeftijd nog als nieuw. Dat is logisch, want alle slijtageonderdelen zitten dan netjes binnen de fabriekstoleranties.Nou...................... Een motor met 2 ton op de teller die heeft toch iha zijn beste tijd wel gehad. No matter wat het onderhoud is.
Revisie.........................??En als je die revisie achter de rug hebt, dan rijdt-ie weer als nieuw, vooropgesteld dat het goed gedaan wordt natuurlijk.
Volgens mij zeggen we hetzelfde.Revisie.........................??
Ja, het kan zijn dat je het motorblok flink hebt aangepakt. Dat kan dan weer een tijdje mee. Prima!
Maar als het blok dan weer goed is, dan blijkt de lagering van de wielophanging of de schokdemper ook versleten.
Heb je dat weer klaar, dan is de aandrijving en remmerij aan de beurt. Zo blijf je lekker bezig.......................!
Daarom soms beter om maar NIETS meer te doen, totdat ie het echt begeeft. Gaat ie daarna naar de sloop!
Er zijn zat motoren te koop voor minder dan €1000 waar je nog vele jaren mee kan rijden.
Buiten & Amsterdam, zegt genoeg.
Koop een leuke naked (mooi weer ww, plezierritjes en trips prima te doen)
Hou het lekker bij 4/5k en besteed de rest als je in de toekomst wel kan stallen of beter kan beveiligen.
Welke is het geworden dan?
Doe maar een extra blik spinazie, want jij gaat vannacht op MF op je donder krijgenHonda VFR 1200X Crosstourer. Wanneer ik de motor heb zal ik er een topic aan wagen.
Moet alleen meer spinazie eten anders krijg ik em niet op de bok....
Op de bok zetten is niet meer als een handigheidje, ( ben zelf nog geen 75 kg en zet de 300+kilo motor ook meerdere keren per dag op de bok..niets moeilijks aan)Honda VFR 1200X Crosstourer. Wanneer ik de motor heb zal ik er een topic aan wagen.
Moet alleen meer spinazie eten anders krijg ik em niet op de bok....
Op de bok zetten is niet meer als een handigheidje, ( ben zelf nog geen 75 kg en zet de 300+kilo motor ook meerdere keren per dag op de bok..niets moeilijks aan)
Dus minder spinazie en meer YouTube tip filmpjes
mooie bike btw..
En 127pk met 126Nm koppel (
Of gewoon een keertje scheren natuurlijkOnvoorstelbaar wat een koppel. Als je gas geeft vliegt mijn baard naar achteren ongeacht toerental.
Voorzichtig beginnen.....