• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

voor de ervaren kenners..

• Onderwerp starter Onderwerp starter Roel
  • Startdatum Startdatum

Roel

Rookie
Lid geworden
21 jan 2004
Waarderingsscore
0
Beste motormuizen,

ik heb nu al 2 Honda 250cc's gehad van 2000 en 2001, nou weet ik dat je
voor Honda een goede prijs terugkrijgt als je ze naderhand wil verkopen maar
ook dat Honda de neiging heeft om even in te houden als je vol gas geeft, dat
met namen in bochten wel eens frustrerend kan zijn. De onderdelen voor Honda zijn wel reteduur, tenminste las we het hebben over orginele onderdelen. Verder zijn de rijeigenschappen goed en rijden ze lekker.

Nou wil ik graag weer eens kijken voor een andere crossmotor, denk wel 2-tak.
En is mijn vraag, voor de ervaringen van mensen met andere merken crossmotors,
of de merken:
-Kawasaki
-KTM
-TM
-Yahama
-Husqavarne
ook hun nadelen en voordelen hebben ???? Dus op het gebied van rijeigenschappen, onderhoud, power enz enz

Hoop dat jullie me kunnen informeren en kunnen wegwijs maken in mijn zoek naar een andere crosser :}

Beste motormuizen,

ik heb nu al 2 Honda 250cc's gehad van 2000 en 2001, nou weet ik dat je
voor Honda een goede prijs terugkrijgt als je ze naderhand wil verkopen maar
ook dat Honda de neiging heeft om even in te houden als je vol gas geeft, dat
met namen in bochten wel eens frustrerend kan zijn. De onderdelen voor Honda zijn wel reteduur, tenminste las we het hebben over orginele onderdelen. Verder zijn de rijeigenschappen goed en rijden ze lekker.

Nou wil ik graag weer eens kijken voor een andere crossmotor, denk wel 2-tak.
En is mijn vraag, voor de ervaringen van mensen met andere merken crossmotors,
of de merken:
-Kawasaki
-KTM
-TM
-Yahama
-Husqavarne
ook hun nadelen en voordelen hebben ???? Dus op het gebied van rijeigenschappen, onderhoud, power enz enz

Hoop dat jullie me kunnen informeren en kunnen wegwijs maken in mijn zoek naar een andere crosser :}
Duur zijn alle onderdelen van crossers...., meeste onderdelen die je normaalgesproken vervang zijn toch van externe toeleverancieren (zuigers/kettingen/remblokken etc...)
Inhouden op gas heeft puur en alleen te maken met de afstelling , de 00 en 01 cr250jes staan bekend om hun goeie lopen onderin.. (de 02 en nieuwer staan bekend om hun beroerd lopen onderin :+ ).
Ik heb zelf een 03 Yamaha Yz250 , ben er heel erg tevreden mee , loopt super van onderuit naar boven toe... Enige nadeel van yamaha's is dat het plastic na een poosje lelijk word (verkleurt behoorlijk als je val..).

Maar waaraan moet ik dan gan sleutelen om direct al de power te krijgen als ik het gas opendraai, dus onderaan ? Wat moet ik dan afstellen ?

je trekveertjes, zitten achter je vario...misschien moet je dan wel een malossi drukveer monteren omdat ie anders te hoog in zn toeren schiet.

argh..ben flauw vandaag...stomme kerst...

kun je er beter lichtere rollen monteren, dan pakt hij wat beter op de toeren

Terug
Bovenaan Onderaan