Voor wat dient deze drain?

jessrvsts

Rookie
1 jul 2020
11
1
Ik heb overplaatst een KTM exc 400 uit 2002 gekocht en vroeg mij af wat/welke vloeistof er achter deze drain zich bevind /zou moeten bevindent. Toen ik de dop namelijk losdraaide kwam er helemaal niets uit (wat ik raar vond). Ik had verwacht dat er iets zou uitstromen.

Nu had ik een beetje schrik dat dit niet helemaal pluis is. Ik heb namelijk nog niet gereden met de moto (plaat enzo aangevraagd).
Het gaat alleszins niet om de koelvloeistof drain want deze heb ik succesvol ververst.

Kan iemand mij wat meer uitleg geven of dit nu schadelijk is of wat hier van de bedoeling is?

Schermafbeelding 2020-07-06 om 19.02.21.png
Schermafbeelding 2020-07-06 om 19.02.30.png
 
Dat is de blokkeerbout voor de krukas.
Wordt gebruikt bij onderhoud om de krukas op het bovenste dode punt te houden.
 
Dat is de blokkeerbout voor de krukas.
Wordt gebruikt bij onderhoud om de krukas op het bovenste dode punt te houden.
Dus het is niet erg dat ik deze perongeluk had losgedraaid omdat ik dacht dat het de aftapplug van het koelwater was?
 
Kijk in het werkplaatshandboek voor je de volgende keer iets losdraait waarvan je niet weet wat het is. Just sayin'
 

Hier in elk geval een tekening hoe het spul in elkaar zet. Je hebt volgens mij niet het boutje van @gassen te pakken.

Ik hoop alleen niet dat je hem te vast hebt gedraaid. Zoek een werkplaatshandboek en check even op hoeveel nm hij vast moet.
 
Als je die te ver terug in draait, gebeurt er dan iets?
Alleen als de dikke ring er tussenuit gehaald wordt en de bout terug gezet wordt, heb je een probleem. Anders draai je de bout tegen de krukas
 
Terug
Bovenaan Onderaan