Voordelen K&N luchtfilter

Dampkring

Die hard MF'er
30 okt 2003
387
0
Lekkerkerk
Goedemiddag,

Ik lees hier en daar wat over een K&N luchtfilter en dat het voordelen heeft, maar zou iemand mij kunnen vertellen wat de voordelen dan precies zijn en wat zoiets zou moeten kosten.

Motor (Africa Twin) moet binnenkort naar de dealer voor een grote beurt en als het niet al te duur is zou ik dan ook gelijk dat luchtfilter laten vervangen.

Zijn er naast het luchtfilter nog meer zaken op een AT waarvan jullie zeggen, joh, gooi die standaard zooi eraf en plak, hang, niet, las er het volgende voor in de plaats. Laat het me dan ff weten.

Alvast bedankt.
Groeten,
Dampkring
 
Gewone papier-luchtfilter -> elke 10.000 km vervangen
K&N luchtfilter -> elke 1.000.000 km vervangen (af en toe eens uitkuisen met speciale olie)

K&N filter zou normaalgezien ook een beter luchtdoorstroming moeten geven.
 
is elke standaard luchtfilter die op motoren wordt gemonteerd(zoals mijn fazer600) een papierfilter?

kheb net 9000km, de ideale moment om die dus te kopen. Wat kost dat zo?
 
Niet alle motoren hebben een papieren filter, OTR's hebben meestal schuimfilters. K&N heeft niet alleen maar voordelen: slechtere filtering (belangrijk als je veel in het zand rijdt) en door de hoger luchtdoorlaat moet je ook je ook aan je mengsel gaan schroeven anders wordt deze te arm (of je moet injectie hebben natuurlijk)
 
Beter pak je een twinair filter element. DIe houd veel meer stof tegen, en laat ook ietsjes eer lucht als orgi door.
 
Ik rij in off-the-road trim met een twin-air en in s-m trim met een K&N.
Ik heb voor de K&N wel een aluminium plaat gemaakt die in het luchtfilterhuis geplaatst wordt en qua passing dus perfekt is aangepast (filter uit een Renault Twingo.)
Merkbaar verschil is dat hij met een open filter makkelijker loopt en start.
Dan merk je dat een schuimfilter waarschijnlijk een hogere weerstand geeft en minder lucht doorlaat.
Een geoliede katoenfilter zal waarschijnlijk alleen in extreme situaties misschien iets meer microfijn stof doorlaten ,maar als je alleen op straat rijdt zal je daar geen verschil in merken.
Groot voordeel van een katoen filter is het schoonmaken en olieen(olie zit n.l. in een spuitbus).
 
ik heb een straatmotor, een yamaha fazer 600 zonder injectie. zand ziet de motor niet en staat origineel een beetje te rijk afgesteld dus dat zou net moeten goed gaan?
 
Laatst bewerkt:
niemand die weet of ik wijzigingen zal moeten doorvoeren wanneer ik mijn standaard filter vervang door een K&N?

Ik heb al een open demper van leovince zitten.
 
Ik ben van België. wat kost dat zo,om dat te laten afstellen op de dynobank?

Zou het kunnen kloppen dat door de standaard te rijke mengsel verhouding van de fazer, het met de K&N net goed komt?

Als ie te arm komt te staan ga ik knallen krijgen uit de uitlaat bij lossen van gas, niet?

De K&N arriveert deze week. Ik vraag me af of er een verschil zal zijn qua geluid in combinatie met mn hoge leovince uitlaat... :9~
 
Ik ben van België. wat kost dat zo,om dat te laten afstellen op de dynobank?

Zou het kunnen kloppen dat door de standaard te rijke mengsel verhouding van de fazer, het met de K&N net goed komt?

Als ie te arm komt te staan ga ik knallen krijgen uit de uitlaat bij lossen van gas, niet?

De K&N arriveert deze week. Ik vraag me af of er een verschil zal zijn qua geluid in combinatie met mn hoge leovince uitlaat... :9~

Een run kost bij ons in de buurt bij extreme-motorcycle-products €25,- .
Wat het afstellen kost weet ik niet. :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan