Voorjaarsrit, zondag 27 april 2014

Ja, ik ben vooral in het donker een dikke schijterd.
Om de een of andere reden zie ik de bocht nie in het donker en kan ik niet zien hoe hij loopt.

En overdag durf ik gewoon die Z1000 niet te vertrouwen. :P
trucje: kijken naar de reflectie van de hmpaaltjes, de lantaarnpalen of de bomen (of een combinatie hiervan)
daardoor zie je vaak (ook int donker) gewoon hoe een weg/bocht loopt...

maar die Z1000 is dat zwarte lawaaimakertje waarmee je was? dan zou ik em ook niet vertrouwen :+


@Leintje
Goed om te lezen!! Volgende keer gewoon weer mee gaan, en vooraf alvast een paar keer met wat kleinere groepen gaan rijden ;)
 
Laatst bewerkt:
trucje: kijken naar de reflectie van de hmpaaltjes, de lantaarnpalen of de bomen (of een combinatie hiervan) daardoor zie je vaak (ook int donker) gewoon hoe een weg/bocht loopt...


Mij is ooit verteld dat waarnaar je kijkt, rijd je naar toe :X O-)

maar rijden in het donker is niet mijn favoriete bezigheid, vooral niet wanneer ik moe ben.. als ik alert ben heb ik er geen problemen mee...
 
Mij is ooit verteld dat waarnaar je kijkt, rijd je naar toe :X O-)

maar rijden in het donker is niet mijn favoriete bezigheid, vooral niet wanneer ik moe ben.. als ik alert ben heb ik er geen problemen mee...
je moet ook niet naar 1 paaltje blijven kijken... pipo... ze volgen :P dan zie je hoe de weg loopt :P
 
Ja, ik ben vooral in het donker een dikke schijterd.
Om de een of andere reden zie ik de bocht nie in het donker en kan ik niet zien hoe hij loopt.

En overdag durf ik gewoon die Z1000 niet te vertrouwen. :P

Had ik niet genoeg lampen op de WC hangen B| ?
 
Laatst bewerkt:
Ik zie gewoon één zwart gat en daar moet ik mijn weg in zien te vinden..
Het is niet uit te leggen, maar focussen op dingen langs de weg maakt juist dat ik helemaal mijn bochten niet meer haal.
Als ik het moet proberen uit te leggen, dan is het net of de weg rechtdoor gaat terwijl hij juist afbuigt. Of zoiets... Alsof je een zwart gat inrijdt waar dan opeens een bocht achter zit.

Snappen we 't nog? :P


Dacht eerst aan nachtblindheid, maar dat blijkt het niet te zijn.
 
Leintje is back!

Na wat issues aangepakt te hebben, veel in de stromende regen gereden te hebben met een (1!) ervaren rijder én de VRO training op het circuit van Lelystad zondag 11 mei, met het meest bizarre weer wat je je kunt voorstellen, nu overtuigd geraakt van mijn kunnen én dat van mijn motor.

Lein heeft op haar buik gelegen op haar motor al rijdend, met 2 benen aan 1 kant gezeten en gehurkt op 't zadel. Ook scherpe bochtjes, in de 2e versnelling met 1 hand, zonder remming te gebruiken. Ja, 't was een heel waardevolle dag met erg veel leerzame momenten.

Rijden in groepen blijft bij mij nog wel een "dingetje", maar ben in ieder geval niet zo bang meer :)

Ikke blij.
Lein

Goed gedaan ! *O*
En hopen je bij een volgende rit weer mee te zien rijden. Gaat helemaal goed komen.
 
Ik zie gewoon één zwart gat en daar moet ik mijn weg in zien te vinden..
Het is niet uit te leggen, maar focussen op dingen langs de weg maakt juist dat ik helemaal mijn bochten niet meer haal.
Als ik het moet proberen uit te leggen, dan is het net of de weg rechtdoor gaat terwijl hij juist afbuigt. Of zoiets... Alsof je een zwart gat inrijdt waar dan opeens een bocht achter zit.

Snappen we 't nog? :P


Dacht eerst aan nachtblindheid, maar dat blijkt het niet te zijn.

Al eens een bril met geel getinte glazen geprobeerd? Zonder dollen , dat haalt in het donker al het 'wit' in de omgeving enorm op, scheelt enorm.
 
Iedereen ziet in het donker slechter dan overdag, zou niet goed zijn als dat niet zo was :]

Gewoon snelheid aanpassen aan de omstandigheden. :] Kunt niet van jezelf verwachten dat je 's nachts net zo hard de bocht door zoeft als overdag.
 
Iedereen ziet in het donker slechter dan overdag, zou niet goed zijn als dat niet zo was :]

Gewoon snelheid aanpassen aan de omstandigheden. :] Kunt niet van jezelf verwachten dat je 's nachts net zo hard de bocht door zoeft als overdag.

Je hebt slechter zien en bijna niets zien tot op het laatste moment :)
 
Je hebt slechter zien en bijna niets zien tot op het laatste moment :)

Ik denk dat dat voor iedereen geld ;) zo heb ik ook al eens de binnenbocht gepakt omdat ik dacht dat er toch een middenberm zat, bleek daarna dat ik dus gewoon aan het spookrijden was in de bocht :+

Savonds rijden is wennen als je het nooit doet, maar uiteindelijk ziet iedereen geen flikker O-)

Savonds moet je gewoon geen rossi willen spelen in my opinion
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat dat voor iedereen geld ;) zo heb ik ook al eens de binnenbocht gepakt omdat ik dacht dat er toch een middenberm zat, bleek daarna dat ik dus gewoon aan het spookrijden was in de bocht :+

Savonds rijden is wennen als je het nooit doet, maar uiteindelijk ziet iedereen geen flikker O-)

Savonds moet je gewoon geen rossi willen spelen in my opinion

Neuh Rossi spelen doe ik sowieso niet.
Rij wel vaak savonds in de auto, maar dat is toch net ff anders.

Moet maar eens een keertje een lesje pakken met plof :Y
Houding en bochtjes oefenen. Of misschien.. leren op de Z1000 te vertrouwen :P
 
Neuh Rossi spelen doe ik sowieso niet.
Rij wel vaak savonds in de auto, maar dat is toch net ff anders.

Moet maar eens een keertje een lesje pakken met plof :Y
Houding en bochtjes oefenen. Of misschien.. leren op de Z1000 te vertrouwen :P

Nee, maar je snapt wat ik bedoel ;)

Auto ervaar ik ook anders, denk omdat die meer licht geeft en omdat je dan sowieso op 4 wielen staat en al langzamer rijd dan met een motor.
 
Nee, maar je snapt wat ik bedoel ;)

Auto ervaar ik ook anders, denk omdat die meer licht geeft en omdat je dan sowieso op 4 wielen staat en al langzamer rijd dan met een motor.
_O-

Ben geen bejaarde :+
Daar waar ik op de motor een schijterd ben, ben ik in de auto juist iets te zelfverzekerd.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie gewoon één zwart gat en daar moet ik mijn weg in zien te vinden..
Het is niet uit te leggen, maar focussen op dingen langs de weg maakt juist dat ik helemaal mijn bochten niet meer haal.
Als ik het moet proberen uit te leggen, dan is het net of de weg rechtdoor gaat terwijl hij juist afbuigt. Of zoiets... Alsof je een zwart gat inrijdt waar dan opeens een bocht achter zit.

Snappen we 't nog? :P


Dacht eerst aan nachtblindheid, maar dat blijkt het niet te zijn.


Ik dacht dat ik alleen op de wereld was die dat had :o Woont ze gewoon bijna praktisch naast me! :o

Ik heb daar ook ontiegelijk veel last van, in het donker rij ik ook het liefst achter Mich zn achterlicht aan :Y

Het ergste is als er tegenliggers komen. Die verblinden je eerst met hun koplamp, en als ze langs zijn moet je 100x knipperen voordat je weer normaal ziet.

En idd, in de polder, als alles donker is zie ik de weg ook haast niet lopen. Ben ook 1x bijna rechtuit de berm in gereden, tis dat ik ineens een reflexiepaaltje te dichtbij zag komen.

Op de motor heb ik er wel veel meer last van dan met de auto!

Moet wel zeggen, na het laseren lijkt het ietwat minder te zijn. T hoort niet met elkaar te maken te hebben, maar stiekem denk ik van wel :P
 
best een beetje eng zo'n tunnelvisie...
kan me er wel iets bij voorstellen want toen ik in de mist reed.. had ik net zoiets.. niet weten of je nu moet gaan hangen de bocht in, of dat de weg toch rechtdoor loopt.. freaky!!
verder int donker gelukkig niet zo veel problemen...
 
Moet wel zeggen, na het laseren lijkt het ietwat minder te zijn. T hoort niet met elkaar te maken te hebben, maar stiekem denk ik van wel :P

Het klopt wel wat je zegt. Laseren heeft over het algemeen tot effect dat je beter ziet in het donker. Ik had hetzelfde, bevalt mij prima.
Overigens snap ik niet dat iedereen op de motor zo'n slecht zicht heeft. Ik zie op de motor veel beter dan in de auto. Misschien omdat ik ook dubbele koplampen heb dus niet slechts een koplamp tegelijkertijd. Ook heb je geen A-stijlen dus meer zicht om je heen.
Overigens doet ook je helm een hoop qua zicht. Sommige visieren zijn wat kleiner qua grootte of schitteren meer. Met mijn C3 heb ik erg goed zicht rondom.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat ik alleen op de wereld was die dat had :o Woont ze gewoon bijna praktisch naast me! :o

Ik heb daar ook ontiegelijk veel last van, in het donker rij ik ook het liefst achter Mich zn achterlicht aan :Y

Het ergste is als er tegenliggers komen. Die verblinden je eerst met hun koplamp, en als ze langs zijn moet je 100x knipperen voordat je weer normaal ziet.

En idd, in de polder, als alles donker is zie ik de weg ook haast niet lopen. Ben ook 1x bijna rechtuit de berm in gereden, tis dat ik ineens een reflexiepaaltje te dichtbij zag komen.

Op de motor heb ik er wel veel meer last van dan met de auto!

Moet wel zeggen, na het laseren lijkt het ietwat minder te zijn. T hoort niet met elkaar te maken te hebben, maar stiekem denk ik van wel :P
Jup precies dat :)

Met tegenliggers is het idd nog erger.. Probeer altijd zo min mogelijk in het licht te kijken anders zie ik helemaal geen flikker meer.
 
Het klopt wel wat je zegt. Laseren heeft over het algemeen tot effect dat je beter ziet in het donker. Ik had hetzelfde, bevalt mij prima.
Overigens snap ik niet dat iedereen op de motor zo'n slecht zicht heeft. Ik zie op de motor veel beter dan in de auto. Misschien omdat ik ook dubbele koplampen heb dus niet slechts een koplamp tegelijkertijd. Ook heb je geen A-stijlen dus meer zicht om je heen.
Overigens doet ook je helm een hoop qua zicht. Sommige visieren zijn wat kleiner qua grootte of schitteren meer. Met mijn C3 heb ik erg goed zicht rondom.

Nee laseren is om je sterkte en cilinder goed te krijgen. Heeft niets met nachtblindheid of gevoelig voor licht tr maken ;)

Overdag zie ik veel meer met de motor idd. Nacht niet ook al heb ik ook dubbele koplampen.
auto zit je lager en wordt je minder door tegenliggers verblind. Goed vergelijk is de rijksweg. Koplampen van de andere kant verdwijnen achter de vangrail. Motor zit je hoger en zie je die lampen dus
 
Terug
Bovenaan Onderaan