Voorrem geluid bij hard remmen

Tosh0208

Rookie
11 jul 2023
3
0
Hallo allemaal. Ik ben nieuw op deze forum. Ik rij een Z750 uit 2008.

Onlangs heb ik mijn blokken vervangen van de remmen vóór. Nu heb ik het probleem dat als ik hard rem en bijna stilsta, een hard geluid hoor wat vergelijkbaar is met een trein die hard remt. Het is dus geen gepiep of gekraak en het is alleen in de laatste seconde vóór stilstaan bij hard remmen.

Ik heb de remklauwen gereinigd, achterkant van blokken ingevet met kopervet en de scherpe randen van de blokken vlakgeschuurd maar niets lijkt te helpen. Ik heb het idee dat het geluid pas ontstaat na 3x hard remmen dus ik vermoed dat er relatie is met warme blokken/schijf.

Mochten jullie ideeën hebben, hoor ik dat graag. Dank alvast.
 
Heb zelf eens wat remolie/vloeistof op de blokken gehad, dat maakte het geluid waar je waarschijnlijk op doelt. Goed ontvetten vd blokken met remmen reiniger was voor mij de oplossing. Lees ook verhalen over verhitten met een gasbrander waardoor vettige residuen zouden verdampen oid.. maar dat zou ik dan weer niet doen. Je blokken slijten vast nog zeker verder in. En heb je ook je schijven gereinigd?
 
Heb zelf eens wat remolie/vloeistof op de blokken gehad, dat maakte het geluid waar je waarschijnlijk op doelt. Goed ontvetten vd blokken met remmen reiniger was voor mij de oplossing. Lees ook verhalen over verhitten met een gasbrander waardoor vettige residuen zouden verdampen oid.. maar dat zou ik dan weer niet doen. Je blokken slijten vast nog zeker verder in. En heb je ook je schijven gereinigd?
Goeie! Ga ik morgen even doen. Kan dat met Scotch Brite denk je?
 
Terug
Bovenaan Onderaan