Voorstellen: en check mijn Suzuki 125 VanVan

rogierl

Rookie
19 jun 2021
22
10
Hey allen, gisteren de knoop doorgehakt en een "motor" gekocht. Nou ja motor, het betreft een 125 cc Suzuki VanVan
:)
. Geen racemonster laten we maar zeggen. Ik ben nu 40 jaar en heb de afgelopen 15 jaar geen motor gereden. Ik wil met de aanschaf van deze fiets even "valideren" of ik het echt nog wel zo leuk vind. Tevens is dit een mooi klein model, past goed in de garage, etc.


vanvan3.jpg
 
Zit veelal minder onderhoud en slijtage aan, makkelijker starten....
Zo'n VanVan staat ook nog wel op de wishlist.. maarja, ruimte, geldgebrek... :+
 
Hey allen, gisteren de knoop doorgehakt en een "motor" gekocht. Nou ja motor, het betreft een 125 cc Suzuki VanVan
:)
. Geen racemonster laten we maar zeggen. Ik ben nu 40 jaar en heb de afgelopen 15 jaar geen motor gereden. Ik wil met de aanschaf van deze fiets even "valideren" of ik het echt nog wel zo leuk vind. Tevens is dit een mooi klein model, past goed in de garage, etc.


Bekijk bijlage 1645956
Fantastische fiets, ik heb er ook een gehad. Rijdt heerlijk, ik ben ermee naar Tsjechië en de Vogezen geweest. Super relaxt ding. Gefeliciteerd! *O*
 
Mooi spul blijft het, een blijvertje voor mij..
jammer geen injectie, dat start makkelijker, zuiniger, alleen maar voordelen.( moet wat te wensen blijven houden😉)
 
Mooi spul blijft het, een blijvertje voor mij..
jammer geen injectie, dat start makkelijker, zuiniger, alleen maar voordelen.( moet wat te wensen blijven houden😉)
Ik moet eerlijk zeggen dat hij perfect start. Zal ook wel aan het weer liggen nu.
Wel nog een vraag: er zit een "benzine-kraantje" op. Deze kan op UIT, AAN en RESERVE. Nu vroeg ik me af: moet ik deze echt elke keer op "uit" zetten als ik de motor een paar dagen niet gebruik? Wat is gebruikelijk hierin? Kan het kwaad om deze altijd "AAN" te laten staan?
 
Is automatisme voor mij, mocht de vlotter blijven hangen, loopt me de tank niet leeg..( het blok in?)
starten zonder choke kun je?, ik moet wel choken s’morgens
 
Is automatisme voor mij, mocht de vlotter blijven hangen, loopt me de tank niet leeg..( het blok in?)
starten zonder choke kun je?, ik moet wel choken s’morgens
Ok, dan ga ik me ook maar aanwennen om dat kraantje te gebruiken.
Ik kan overigens prima starten zonder choke. Klein beetje gas geven na het (koude) starten en voila, als een zonnetje.

Hey, nu ik toch een VanVan eigenaar spreek: ik heb nog wat vragen. Nogmaals: ik ben een beginnneling, dus vergeef me mijn leken-vragen :).
  1. Schakel je terug tijdens het stoppen? Dus je rijdt in de 6, nadert een rotonde.... schakel je dan terug?
  2. Heb jij navigatie geinstalleerd op je VanVan? Indien ja: hoe heb je de voeding (USB?) gefixt?
  3. Hoeveel km kun jij op de tank? Ik heb gisteren 150 km gereden, zat nog behoorlijk wat in. Benieuwd naar jouw ervaringen
 
Poe, 150 kilometer..tja ff uitrekenen, 1:25 haalt die wel, ligt eraan waar en hoe je rijd, 150km tank ik ook meestal, alleen al voor de verse benzine, is mijn 2e motor ( naast mijn Husqvarna 700), en rij weinig, en alleen in de stad.
navigatie heb ik er ook op gezet, als ik een keer ver ermee ga.( wou naar de Ardennen erop voor de COVID) direct op de accu aangesloten, anders gaat de Navi uit, bij een stop.
terug schakelen altijd, met alle motoren, als je stil staat schakelt een motor lastig, had je met lessen toch ook al geleerd?, of ben je het verleerd?😇
veel plezier met deze leuke fiets, superding!, mijn zoon op leren schakelen, en mijn vrouw na 15 jaar reed er gister zo op weg.
 
Poe, 150 kilometer..tja ff uitrekenen, 1:25 haalt die wel, ligt eraan waar en hoe je rijd, 150km tank ik ook meestal, alleen al voor de verse benzine, is mijn 2e motor ( naast mijn Husqvarna 700), en rij weinig, en alleen in de stad.
navigatie heb ik er ook op gezet, als ik een keer ver ermee ga.( wou naar de Ardennen erop voor de COVID) direct op de accu aangesloten, anders gaat de Navi uit, bij een stop.
terug schakelen altijd, met alle motoren, als je stil staat schakelt een motor lastig, had je met lessen toch ook al geleerd?, of ben je het verleerd?😇
veel plezier met deze leuke fiets, superding!, mijn zoon op leren schakelen, en mijn vrouw na 15 jaar reed er gister zo op weg.
Thanks; ja ach... terugschakelen heb ik ongetwijfeld wel geleerd 20 jaar geleden. Al die tijd niet gereden, vandaar even de dubbelcheck. Ik heb overigens nog een TomTom One liggen bedenk ik me nu. Die kan ik wel monteren; alleen even nadenken of zoiets goed werkt. Wat denken jullie?
 
Vast wel, ik heb zelf altijd Ram mount, mooi spul, slotjes erop, en mega vast..
is de TT one niet geleverd met een houder met lader?, ik heb 550 of zoiets, maar de houder is tevens lader, ideaal
 
Ik moet eerlijk zeggen dat hij perfect start. Zal ook wel aan het weer liggen nu.
Wel nog een vraag: er zit een "benzine-kraantje" op. Deze kan op UIT, AAN en RESERVE. Nu vroeg ik me af: moet ik deze echt elke keer op "uit" zetten als ik de motor een paar dagen niet gebruik? Wat is gebruikelijk hierin? Kan het kwaad om deze altijd "AAN" te laten staan?
Ik draai hem zelf wel altijd dicht, bij langere stilstand. Weet niet waarom, maar het zal er wel niet voorniets opzitten. 🤔
 
Zat zomaar even te scrollen over het forum. En als 'zoekertje' Suzuki VanVan ingetoetst.
En ja, er blijkt nog steeds belangstelling voor dit prachtige fietsje :):)

De mijne is een 2018 model met injectie en voorzien van een RVS Enduro uitlaad. Heb een toerentellen toegevogd en de duo voetsteunen (overbodig gewicht ) verwijderd. En hij past gewoon achterop de Camper op de fietsendragen (ehh, wel één die aan het chassis gemonteerd zit ! ! )
20220925_161825.jpg

Inmiddels 73 jaar en alweer bijna 60 jaar motor ervaring * , maar stap nog regelmatig op 'Knorretje' (nickname) voor een rondje Achterhoek en even buurten bij de Oosterburen.
Over benzine. Tankje is klein en het 'bijna leeg'-lampje bij zonnig weer nauwelijks zichtbaar. Dus tank ik altijd thuis voor vertrek. Rij met 'Aspen'-benzine, welke ook in de (Honda) grasmaaier gaat. Kost wat meer, maar kun je ook gerust een winter mee laten overstaan (Is Ethanol vrij, zeg maar E-0). Rob.

*) ben op m'n 14 begonnen met crossmotoren
 
Laatst bewerkt:
Zat zomaar even te scrollen over het forum. En als 'zoekertje' Suzuki VanVan ingetoetst.
En ja, er blijkt nog steeds belangstelling voor dit prachtige fietsje :):)

De mijne is een 2018 model met injectie en voorzien van een RVS Enduro uitlaad. Heb een toerentellen toegevogd en de duo voetsteunen (overbodig gewicht ) verwijderd. En hij past gewoon achterop de Camper op de fietsendragen (ehh, wel één die aan het chassis gemonteerd zit ! ! )
Bekijk bijlage 1838923
Inmiddels 73 jaar en alweer bijna 60 jaar motor ervaring * , maar stap nog regelmatig op 'Knorretje' (nickname) voor een rondje Achterhoek en even buurten bij de Oosterburen.
Over benzine. Tankje is klein en het 'bijna leeg'-lampje bij zonnig weer nauwelijks zichtbaar. Dus tank ik altijd thuis voor vertrek. Rij met 'Aspen'-benzine, welke ook in de (Honda) grasmaaier gaat. Kost wat meer, maar kun je ook gerust een winter mee laten overstaan (Is Ethanol vrij, zeg maar E-0). Rob.

*) ben op m'n 14 begonnen met crossmotoren
Hey @Rob Dekker , wat een mooi ding! Het 2018 model heeft blijkbaar een "bijna leeg"-lampje? Dat heeft die van mijn niet (bouwjaar 2005). Hoe snel gaat hij? Ik ben blij als ik de 100 aantik. Te weinig vermogen helaas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan