Voorstelrondje CB750F uit 1977 van Lukas

lukastp

Rookie
9 apr 2020
17
18
Hallo Allen,

Zojuist ben ik de trotse eigenaar geworden van een in mijn ogen prachtige Honda CB750F uit 1977. Al jaren wil ik deze motor kopen maar tot op heden is er geen geschikte voorbij gekomen. Nu heb ik eindelijk mijn exemplaar gevonden. In goed rijdende staat, mag een poetsbeurt gebruiken maar heeft een kek blauw kleurtje, loopt mooi en heeft bovendien voldoende chroom.

Ruim 5 jaar geleden zag ik voor het eerst een CB uit de jaren '70 rijden. Ik was direct onder de indruk en wilde ook zo'n machine. Ik heb een tijd lang het internet afgezocht naar de verschillende modellen, uitvoeringen en beschikbare motoren. Ik besloot dat een 750 voor mij de juiste motor was. Beginnen met een lichtere motor leek mij niet zo'n goed idee, simpelweg omdat je weet dat er nog een zwaarder model te verkrijgen is.

Gister avond kwam er weer een alert van marktplaats boven borrelen (ik heb even in mijn mail gekeken, ik heb in mijn zoek periode van 4 jaar ruim 400 marktplaats alerts bekeken). Het betrof een exemplaar dat in eerste instantie niet mijn voorkeur had maar de prijs was erg goed, evenals de conditie van het apparaat. Ik wilde een motor waar nog een klein beetje werk aan zit maar liever zonder roest. Ik besloot te gaan kijken en heb de motor vanmiddag meteen afgerekend. Hij startte goed, reed prima en was inderdaad in de geadverteerde staat.

Nu ik de motor in mijn bezit heb wil ik het zadel aanpassen zodat het wat meer lijkt op het oude model (met zo'n chromen achterspatbord, hopelijk is dat een beetje plug en play). Verder moet ik de machine goed af laten stellen, vloeistoffen vervangen en schoonmaken. Oja, ook nog even mijn motorrijbewijs halen zodat ik van mijn nieuwe aanwinst kan genieten.

Ik verwacht de komende tijd vaker hier op het forum aan te schuiven.
 

Bijlagen

  • b0e8b559-f261-4f0c-8292-4283065c7c29.JPG
    b0e8b559-f261-4f0c-8292-4283065c7c29.JPG
    334,1 KB · Weergaven: 11
Terug
Bovenaan Onderaan