Voorvork borgring, hoe krijg ik deze verwijderd?

YamahaLevi

Die hard MF'er
7 jan 2014
656
54
Almelo
Goedenavond Mf-ers,

Ik loop weer tegen een probleempje aan. Ik wil de borgring verwijderen in de voorvork. Nu heeft deze geen oogjes, maar is het een rondje ring met een onderbreking (gat).
Ik heb hiervoor een borgveertang, maar dit helpt helemaal niets, is er een andere manier om deze ring los te krijgen? Is er dus nergens een mogelijkheid om hier grip op te krijgen.

Alvast bedankt :]
 
Ik heb geen tandarts haak. Ik zou een schroevendraaiertje scherp vijlen en op 1 centimeter van het uiteinde tussen te borgring en de buitenpoot drukken. Ik hoop dat het uiteinde van de ring dan een beetje omhoog komt en dat ik daar een mesje onder kan duwen. Als dat lukt, dan kan ik vanaf daar doorpeuteren.
 
...
Met de priem kan ik 0.5cm van de ring misschien 2 mm omhoog halen, maar hij blijft terug schieten
...
Kun je er op dat moment niet een ander klein plat schroevendraaiertje (of zoals Zot zegt voelermaatje :t) onder duwen? Misschien even met twee mensen doen, (kameraad, buurman kan nu niet corona) ikzelf doe dan altijd een beroep op de kleinste mensjes in het gezin, langzaam en duidelijk uitleggen wat er moet gebeuren, wel even beide een bril opzetten.
 
@Loki goudentip. Ik heb de priem gebruikt en om het puntje een lusje ijzerdraad. Kom hem net genoeg opbeuren om het ijzerdraad er tussen te krijgen. Hierdoor kon ik deze wat aantrekken en vervolgens de priem weer verder gebruiken.

Mijn dank is weer groot MF-ers! :}:}:}

330D6DC5-2ED8-448D-9701-C2E8C74E31A5.jpeg
6F48EC61-A4CE-4ABF-9FC6-602FB1FCF43A.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan