Slujje
Die hard MF'er
Twee weken geleden met 3 man een weekendje naar de Eifel geweest. Het was, ondanks mondkapjes, weer geweldig op 1 klein detail na.
Op een smal bergweggetje keek de routeleider iets te lang op de navigatie met als gevolg dat ie in de berm terecht kwam en onderuit ging. Gelukkig had hij zelf niks, maar de motor, een varadero, jammer genoeg wel.
Na een korte check bleek dat het stuur iets verdraaid stond. Zittend op de motor is het zicht op de linker vorkpoot iets anders dan op de rechter. De linker stuurhelft staat ook iets verder weg. Er is dus iets krom of niet meer uitgelijnd. Er lijkt geen scheur te zitten in een van de kroonplaten.
Kan het zijn dat de vorkpoten verdraaid zijn ten opzichte van de kroonplaten, zodat we door de boel te demonteren en opnieuw in elkaar te zetten het stuur en de vork weer recht krijgen of is er toch ergens iets scheef. Zo ja hoe dit te controleren?
Op een smal bergweggetje keek de routeleider iets te lang op de navigatie met als gevolg dat ie in de berm terecht kwam en onderuit ging. Gelukkig had hij zelf niks, maar de motor, een varadero, jammer genoeg wel.
Na een korte check bleek dat het stuur iets verdraaid stond. Zittend op de motor is het zicht op de linker vorkpoot iets anders dan op de rechter. De linker stuurhelft staat ook iets verder weg. Er is dus iets krom of niet meer uitgelijnd. Er lijkt geen scheur te zitten in een van de kroonplaten.
Kan het zijn dat de vorkpoten verdraaid zijn ten opzichte van de kroonplaten, zodat we door de boel te demonteren en opnieuw in elkaar te zetten het stuur en de vork weer recht krijgen of is er toch ergens iets scheef. Zo ja hoe dit te controleren?