Voorvork keering schoon maken

Robert Itr

MF veteraan
22 mei 2013
2.118
519
Heb een klein lekje bij mn keering van het voorvork. Ze zitten er volgens de vorige eigenaar nog maar net 2 jaar in en kwam op internet een sealmate tegen om langs de keering het vuil weg te halen en zo de boel weer dicht is. Is er hier iemand die dat vaker gedaan heeft en de bevindingen?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210527-103118_Chrome.jpg
    Screenshot_20210527-103118_Chrome.jpg
    62,4 KB · Weergaven: 26
Ik heb nooit een sealmate geprobeerd, maar wel eens een stuk van een snelhechtmap gebruikt. Die zijn vrij dun en sterk, en kun je op maat knippen. Sommigen hebben een sterke transparante cover, dat stuk gebruikte ik dan.
Esselte_Vivida_plastic_snelhechter_rood_A4_5_stuks_28328_203224_big.jpg
 
Heb een klein lekje bij mn keering van het voorvork. Ze zitten er volgens de vorige eigenaar nog maar net 2 jaar in en kwam op internet een sealmate tegen om langs de keering het vuil weg te halen en zo de boel weer dicht is. Is er hier iemand die dat vaker gedaan heeft en de bevindingen?
Ja heb het vaker gedaan maar dan met n stuk plastic van een melkpak :) werkt prima en de keerringen lekker niet meer
 
Ik heb ze ook wel eens gemaakt van een klein drink flesje. Als er echt alleen een korreltje zand tussen de keerring zit kan het werken. Je kunt later altijd alsnog de keerringen vervangen.
 
Ik zou ze vervangen ipv. met seal doctor's en seal mates aan de slag te gaan. Zijn ze meteen weer fris (na schoonmaken) en kunnen er weer voor een langere tijd tegen.
 
Snel terug kerende lekkage kan ook andere oorzaken hebben. Onjuist gemonteerde voorvork of teveel ruimte op binnen en buitenpoten.

Maar lijkt me een no brainer om eerst te kijken wat het doet als er veel vuil onder de stofkap zit. Volgens mij gebruiken sommigen stukjes oude fotorol. Dun plastic met kleine gaatjes, dan kan het vuil daar in meegenomen worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan