voorvork keeringen vervangen/niet vervangen

siko

Die hard MF'er
5 dec 2004
507
0
Lelystad
hallo,
ik heb een zxr 400 uit 94 (upside-down voorvork)
en het probleem is dat ik hem ongeveer een jaar geleden had gekocht, en in me schuur had laten staan totdat ik me rijbewijs had gehaald.
ik reed er misschien eens in de paar maanden op.

na een paar maanden stil staan (op het ene paar keer rijden na) ging de voorvork lekken. (soms als ik s'ochtends naar beneden kwam, lag er echt een plas!)
hij heeft 30.000 op de teller staan.
ohja enne, mijn voorband is aan de linker kant meer versleten dan de rechter kant.
dat was het al toen ik em kocht.
zou dat nou komen doordat er in de ene poot van de voorvork meer olie/druk zit en dat daarom 1 kant van me band meer slijt dan de andere?

zou ik nu ook me keeringen moeten vervangen, of alleen de olie gelijk zetten?
de voorvork lekt nu niet meer, nu ik me rijbewijs heb en erop rijd.
misschien lekt die niet meer omdat er geen olie meer in zit?
of zou die dan niet meer veren? want hij veert nog wel..

dank jullie wel alvast,
groetjes, van mij :)
 
als het moet, moet het
ik wil alleen weten of het nodig is..
want ik heb gelezen dat het ook kan lekken als een motor lang stil staat.
maar dan weet ik dus niet of je dan ook meteen je keeringen moet vervangen.

in dat geval denk ik het toch niet eigenlijk.. omdat bijna iedereen dan elk jaar z'n keeringen zou moeten vervangen -O-
 
Dat moet ook nogal eens.
Zeker gewone RWU vorken die langere tijd stilstaan, de olie zakt naar onderen, de keerring droogt uit en als je dan gaat rijden is ie binnen no time lek.

Voor je ZXR vork gaat dat dus niet op (of iig heel wat minder) omdat de olie daar tegen de keerring zakt.
Kan ook de reden zijn dat ie ietsjes lekt, maar als je slim bent vervang je het gewoon, het is een kutwerk om zelf te doen, maar het kost niet veel.
De olie kan nl op je band en op je schijven/blokken lekken en als dat fout gaat kost het veel en veel meer.
 
Dat moet ook nogal eens.
Zeker gewone RWU vorken die langere tijd stilstaan, de olie zakt naar onderen, de keerring droogt uit en als je dan gaat rijden is ie binnen no time lek.

Voor je ZXR vork gaat dat dus niet op (of iig heel wat minder) omdat de olie daar tegen de keerring zakt.
Kan ook de reden zijn dat ie ietsjes lekt, maar als je slim bent vervang je het gewoon, het is een kutwerk om zelf te doen, maar het kost niet veel.
De olie kan nl op je band en op je schijven/blokken lekken en als dat fout gaat kost het veel en veel meer.

Yep kost veel meer. keerringetje bij mij 5 euries en de remblokken 75 euries (waren ook nog net nieuw) En niet te vergeten, onderbroek extra wassen, want ik kwam er pas achter, tijdens het remmen, dat er iets mis was. Heb heel erg hard in de rem moeten knijpen, voordat ik net op tijd stilstond :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan