Voorvork niet verder uit elkaar te krijgen?!?

gs450l

MF'er
9 sep 2004
144
0
Leiden
Ik ben bezig om de voorvorken van mijn motor uit elkaar te halen. Imbus bout los gehaald, olie eruit laten lopen, veerclip los gehaald, vorkplug los gedraaid. Vervolgens heb ik het geheel uit de vorkpoot gehaald en nu houd ik dus een stuk over waarin de veren etc. zitten. Nu de vraag hoe krijg ik dit verder uit elkaar????? Ter verduidelijking een afbeelding: dat moet dus uitelkaar.
Dan kan ik kijken of de veren nog voldoen aan de eisen die Suzuki stelt.
temp.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb ik dan altijd die veertjes die alleen naar beneden willen en niet naar boven? Zelfs met mijn grote vrienden van Snap on (de haakjes set) willen ze niet met 1 haakje naar boven. Ik moet altijd 1 haakje en 1 voelerlintje gebruiken. Het voelerlintje gebruik ik als soort van schoenlepel.

Nee hoor ik heb 't zelfde, maar met het vreemd gebogen snap-on haakje krijg ik 't telkens zonder problemen klaar om het in 1 of 2 keer eruit te wippen, zonder voelerlint.
 
Het is mij een keer met een grote lijmtang gelukt, voorpoot erin klemmen en dan aandraaien totdat die dop naar beneden zakt. Bij de tweede poot zat die dop vast en lukte het helaas niet, nu heb ik een litteken :X
Andere voorpoten heb ik maar in de bankschroef geklemd en met een hand ingedrukt en de andere ff pielen met een kleine schroevendraaier en priem om dat clipje eruit te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan