Ik heb eens vork swap gedaan op een CBR600RR.
Vorkpoten van een 929RR met een mix van 1000RR, 929RR en 600RR onderdelen uiteindelijk.
Benodigdheden:
Vorkpoten! 929rr
Kroonplaat 1000rr
T stuk 1000rr
(let bij deze 2 dat de offset goed is, want anders staat je neus omhoog of omlaag!!! Dus je moet weten welke offset jouw huidige T stuk heeft.)
Remschijven 929rr
remklauwen 600rr \ 929RR (deze zijn hetzelfde)
voorwiel (600RR maar met 929RR wiellagers)
voorwiel as (929RR)
*Wellicht andere remleidingen
Ik hoop dat ik niets vergeten ben.
De kroonplaat hoort bij het T stuk. Dit is een set.
De vorkpoten moeten uiteraard de juiste dikte hebben voor de kroonplaat en het T stuk.
Het T stuk moet de juiste offset (de juiste hoek dus) hebben zodat de geometrie van de motor niet anders wordt. De motor stuurt anders voor geen meter kan ik uit ervaring vertellen.
Mijn super goed sturende Japanse rijstkokende 600RR stuurde als een oude Cadalic uit 1936. Duurde ff voordat dit goed was afgesteld, maar daarna reed het ook wel ook top.
De remklauwen horen bij de vorkpoten en de remschijven horen ook bij de vorkpoten! Dat schijven wellicht dezelfde montage punten hebben waardoor ze op het wiel passen betekent nog niet dat het als set goed past (de klauwen kunnen dan wellicht niet heel de schijf bedekken of iets).
Er komt dus nogal wat bij kijken en het is niet ff poten uitwisselen tenzij je nét poten hebt die 1 op 1 uitwisselbaar zijn met jouw originele.
Ook opletten dat jouw stuurslot nog te gebruiken is met de nieuwe kroonplaat. Bij mij zat het gat waar de pin in moet niet meer op de juiste hoogte.
Wil je weinig werk dan wordt het Googlen welke poten 1 op 1 uitwisselbaar zijn met jouw motor. Die R1 poten die je nu hebt zijn dat niet gezien ze al een andere dikte hebben. De rest hoeven we dan niet eens naar te kijken. Wil je deze wel dan heb je wat huiswerk te doen.