• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Voorwiel niet goed?

Racer88

MF veteraan
Lid geworden
29 sep 2006
Waarderingsscore
1
Ik heb mijn velgen laten spuiten en toen ik mijn banden weer liet monteren kreeg ik een antwoord dat bij een 150cc ze niet gebalanceerd hoefden te worden. Nu begin me stuur soms te trillen als ik het eventjes los laat. Dat betekent toch dat ze gewoon gebalanceerd moeten worden?

Verder loopt mijn voorwiel ook aardig stroef vind ik. als je er een ruk aangeeft stopt ie heel snel met draaien. Iemand een idee hoe dat kan?

Gr

jups heb je je velg laten spuiten of poeder coaten ? bij het poedercoaten moet je namelijk wel even nakijken of er geen poedercoating in het gat zit waar de as door heen steekt

Misschien zit er poedercoat op de velg waar de schijfrem tegenaan gemonteerd wordt. Als die schijf daardoor aanloopt kan het wel dat'ie "stroef" loopt.

Probeer 's je wielmoer/bout 1 slag terug te draaien,zeker dat die dan soepeler loopt.

Hij loopt nu niet meer stroef miss idd dat er verf ergens zat waar het niet hoorde. Maar gebalanceerd moet ie zeker nog worden want dit is niks :N

zelfs scooterbanden (50cc) die niet harder gaan dan 60 @ teller kunnen al last hebben van trillingen.

en vraag je dit af:
Zelfs mountainbikes worden de wielen van gebalanceerd, waarom dan niet op motorscooters ongeacht welk cc ?!?!?!

en vraag je dit af:
Zelfs mountainbikes worden de wielen van gebalanceerd, waarom dan niet op motorscooters ongeacht welk cc ?!?!?!

Wie zegt dat? Ik had op mijn X-City gewoon plaklood zitten hoor, die waren echt wel gebalanceerd.

Wie zegt dat? Ik had op mijn X-City gewoon plaklood zitten hoor, die waren echt wel gebalanceerd.

Patriek bedoelt juist dat de wielen van motorscooters ook gebalanceerd zijn. Je bent het wel met hem eens maar dat weet je niet ;)

De wielen van mijn Leonardo's zijn ook gebalanceerd inderdaad.

@TS: ben je er al achter wat het probleem is? Als de reeds geplaatste posts de gouden tip niet bevatten had ik nog een theorietje. Had je de wiellagers wel verwijderd voor het coaten? Zo niet, zijn die (of de rubbers of het lagervet) misschien verrot gegaan van de hitte?

of de bus tussen de lagers niet terug gedaan, schijf krom getrokken met monteren
lagers verkeerd erin gemept e.d kan allemaal.

als je nou slim bent zet je de volgende keer een stipje met een gele lakstift op de band waar het ventiel zit, dan kan je de band weer terugzetten hoe die precies zat, scheelt een hoop balanceer werk.

veel nieuwe banden hebben ook al een gele of een witte stip staan die bij het ventiel moet komen.

Ik heb zelf nergens aan gerommeld. Tijdens het spuiten was de de velg helemaal kaal, dus zonder schijfrem en zonder lagers. Die zijn er daarna weer op gemonteerd.

Schijf is niet krom (neem ik aan) want die loopt nu niet meer aan. Enige is balanceren. Ik had op een oude foto gekeken, en daar zat toen wel een loodje op de velg die er nu niet meer zit.

Ga het van deweek gewoon even laten balanceren en dan ist klaar :)

Op hun kosten natuurlijk :z

racer laat je voorwiel wel dynamisch balanceren (met een machine) en niet statisch (met de hand) dit ivm met het hebben laten spuiten ik heb mijn velgen laten poedercoaten en die kun je ook niet meer statisch balanceren

Terug
Bovenaan Onderaan