Voxan Verbouwsel.

Ja even wegbrengen en chemisch laten ontlakken. Dat werkt perfect. Heb ik met de kleppendeksels laten doen omdat het geen doen was met stralen of afbijt.

Vraagje aan jou, mijn voorste kleppendeksel lekt nog iets. Gewoon kwestie van iets vaster draaien? En/of hoeveel Nm?
 
Gasket remover schijnt het best te werken.
Nóg niet zelf geprobeerd maar veel goeie verhalen over gelezen.
 
Ik mag regelmatig een beetje klagen over de Voxan ..maar 1 ding hadden ze zeker goed voor elkaar..

DIE F#*KING COATING zit er retegoed op... :(

Ik probeer mn achterbrug olie tank en balhoofd blank alu te krijgen maar geen succes... alle soorten afbijt +stralen geprobeerd..werkt niet B|


Iemand suggesties?

probeer de coatingsoort te achterhalen,dan weet je de oplossing bijna

mooi project weer!
 
Ja even wegbrengen en chemisch laten ontlakken. Dat werkt perfect. Heb ik met de kleppendeksels laten doen omdat het geen doen was met stralen of afbijt.

Vraagje aan jou, mijn voorste kleppendeksel lekt nog iets. Gewoon kwestie van iets vaster draaien? En/of hoeveel Nm?


Vaster draaien is niet echt een optie ben ik bang, eraf halen ontvetten en een dun laagje vloeibare pakking op beide zijden van de seal is de beste oplossing.

Maar al deze lekkages heb je na een beurt van meer dan 1000 euro?

Kan niet en mag niet naar mijn mening,terug en laten oplossen door de dealer of een flinke korting op volgende transacties.. B| maar na dit soort gedoe zou ik over volgende transacties ook even nadenken... :X


Heb ik een vooroordeel naar dealers toe?... ja dat heb ik.. auto en motordealers hebben mij keer op keer teleurgesteld..
Omdat ik vaak niet thuis ben en mijn vrouw soms een probleem heeft met de 4 wieler beland hij daar wel eens en tot nu toe keer op keer dure reparaties die niet goed uitgevoerd zijn.

Motordealers/reparateurs hetzelfde verhaal.. B|
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook al een excuses en volledige garantie gegarandeerd gekregen dus komt goed ;)

Kleppendeksel, moet daar die framebuis er ook eerst voor af dan?
Zoals door jou omschreven is het ook gebeurt. Zwart laagje.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook al een excuses en volledige garantie gegarandeerd gekregen dus komt goed ;)

Kleppendeksel, moet daar die framebuis er ook eerst voor af dan?

Okay dat is in ieder geval iets :Y

Zover ik me kan herinneren moet de framebuis er alleen af als je zoals ik het oude type kleppendeksels hebt.
Maar ook al heb je de nieuwe deksels het geeft een stuk meer ruimte et de deksels eraf.
 
Jep hier ook oude type deksel. Nou dat moet de motorzaak maar oplossen dan.
Wel kut, want zit net weer in elkaar :X
 
als het je achterste deksel betreft moet die buis er af. [ tot 580 ]
als je voorste klepdeksel wat lekt dacht ik dat hij er af kan zonder verwijderen van de buis.
 
Laatst bewerkt:
Dat schept weer verwachting. Achterste zit potdicht. Voorste zweet volgens mij, want er hangen druppels aan de ongebruikte M10 nokken op de cilinderkop.
 
Uitdaging voor mille108: kan je van je blok een 1200 maken? Bij het originele ontwerp van de motor was dat normaal voorzien, dat blijkt uit de jammer genoeg nooit op de markt Philippe Starck Naked Cafe Racer en GTV1200...
 
een vox heeft nu al problemen met koelen dus moet je dat willen... zal dan wel een jezus radiator op moeten om dat koud te houden :') en aangezien die volges mij naked word is dat nie zo mooi nie :N
 
Weinig te melden.. heb een week of 5 terug mn alu delen opgestuurd om chemisch te ontlakken zodat ik zodra ik thuis was gelijk aan mn uitlaat systeem kon beginnen...


Dus... ik ben nu thuis en geen onderdelen,vergeten bij de ontlak boer.. einde van de week heb ik ze pas... kan dus nog niks doen...

Ben bezig met een compleet nieuw blok.. of ik nu 2200 euri min investeer in mn oude blok waar uiteraard heel veel slijpsel door heen gegaan is.. of voor een fractie..ahum meer een ander nieuw blok.

Als ik nog wat van de prijs af kan lullen met die gozer ga ik voor een nieuw blok..
 
yep.. Baal als een stier.. Ik ga eind volgende week op vakantie dus erg veel zal ik niet aan de brommer kunnen doen dit verlof.. Het is niet anders...

De guzz loopt als een tiet dus daar maar een beetje op ronbleren..ook geen straf ;)
 
Laatst bewerkt:
Toch jammer dat je dat blok zo geil vind want voor zo'n bedrag koop je een 1098/1198 blok en kan je dat nog laten tuneren ook :) maar ach.. Wel kicken met een bizarre vertanding!
 
Ga je mond eens spoelen joh B|

1198 blok :N veels te gewoon er rijden al zat creaties rond met 8 klep duc blokken.. nee totaal niet interessant...

Nee ik rommel gewoon lekker door met mn vox blokkie ;)
 
Ga je mond eens spoelen joh B|

1198 blok :N veels te gewoon er rijden al zat creaties rond met 8 klep duc blokken.. nee totaal niet interessant...

Nee ik rommel gewoon lekker door met mn vox blokkie ;)


hahaha..ik ben nog jong en oppervlakkig he :P

wanneer doen we weer pk praat ;) :+
 
Waar had je die boel naar opgestuurd dan? Ben ik wel nieuwsgierig naar omdat mijn adresje ook nog wel eens van uitstellen is. Daar kan ik dan wel wat van gaan zeggen.

Wel mooi dat jij er weer bent en Oma weer is afgevoerd naar het bejaardentehuis.

Wat dat blok betreft, een nieuwe is natuurlijk altijd nieuw. Als je het zekere voor het onzekere wilt nemen is dat wellicht een goed plan. Vooral omdat je dan een blok overhoud voor onderdelen. 16 juli ben jij dus waarschijnlijk al weg? Organiseer dan een Meat (is bbq ;) ) en greet voor Voxanisten.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon idd dat geld in jouw eigen blok pompen .......................
Dat nieuwe blok is waarschijnlijk ook wel met de Franse slag in elkaar gezet , toch?
 
Nee, die nieuwe blokken zijn de kleine missertjes al uit. Die franse slag is wel makkelijk zeggen.
Net of die amerikaanse en italiaanse hokken zo'n goed blok hebben.

Die merken bestaan al jaren en hebben draken van slechte blokken gehad in het verleden.

Een nieuw merk als voxan met een eerste en laatste ontwikkeld nieuw blok neerzetten met zo weinig probleempjes is volgens mij een prestatie waar elk ander merk een puntje aan kan zuigen.

Vooral omdat er na 2004 nagenoeg geen problemen meer waren.

Dus, verdiep je eerst eens in de materie voor je wat zegt. ;)
 
Liefhebber neem ik aan? 8-)
Ik quote hem min of meer , of heb je niet alles gelezen dan? ;)

Buiten dat is het juist v.d. gekke dat er bij zo'n nieuw blok/idee/e.d. van die- en dat soort problemen zijn.
Je naam , faam en toko valt of staat dan met zaken als betrouwbaarheid en zo.
En ik weet niet óf het je ontgaat maar ieder jaar worden er nieuw ontwikkelde motorblokken op de markt gebracht waar dan ook nog eens geen fok aan mankeert. :Y
En of je het dan hebt over 2 cil. BMW's of 3 cil. Triumphs of 2 en 4 cil RSV's en Jappen , ook allemaal nieuw ontwikkelld én heel blijvend.

Ik vind het zéker wel jammer dat merken als Voxan en Buell verdwenen zijn of verdwijnen maar bouwkwaliteit heeft daar natuurlijk zeker mee te maken. '(
En jij zegt ook dat deze problemen niet exemplarisch zijn dus dan .............
 
Jep liefhebber idd ;) Heb zeker wel alles gelezen. Die motormerken die jij noemt leren van fouten en hebben de kanst bepaalde types opnieuw op de kaart te zetten. Kijk maar naar de Honda VF serie waar veel aan mankeerde in de jaren tachtig. De VFR is het beste blok ooit wat voort kwam uit het leren van fouten.
 
resumé...


Eerste blokken gewoon kut.
Styling is wat te apart voor meeste
Vermogen valt tegen,in die tijd had ducati al 128pk en aprilia 134
Je kunt wel zeggen dat het niet de opzet was om een hoog vermogen twin op de markt te zetten maar dat vind ik wel een hele grote marketing blunder.
Begin met een super ding..als je dan wat cred opgebouwd hebt kun je wat anders proberen.

Prijs..was gewoon te duur.

Tja de gevolgen weten we allemaal nu wel..
 
Volgens mij had die 100pk gewoon met de Franse markt te maken.
Als ik vol gas geef bij 7000 toeren vind ik het vermogen meer dan zat, maar dat is mijn gevoel.
 
Waar had je die boel naar opgestuurd dan? Ben ik wel nieuwsgierig naar omdat mijn adresje ook nog wel eens van uitstellen is. Daar kan ik dan wel wat van gaan zeggen.

Wel mooi dat jij er weer bent en Oma weer is afgevoerd naar het bejaardentehuis.

Wat dat blok betreft, een nieuwe is natuurlijk altijd nieuw. Als je het zekere voor het onzekere wilt nemen is dat wellicht een goed plan. Vooral omdat je dan een blok overhoud voor onderdelen. 16 juli ben jij dus waarschijnlijk al weg? Organiseer dan een Meat (is bbq ;) ) en greet voor Voxanisten.


Ik had het spul naar Zwolle gestuurd en contact gehad voordat ik wegging over hoe en wat ik wilde hebben... niet gelukt dus..jammer maar helaas.

Het oude blok gaat ebay op in onderdelen of compleet,heb geen behoefte aan een spare blok eigenlijk.
Een nieuwe zou toch G#D goed moet zijn of niet :?

Ik ben in Juli alweer pleite... ook dat is niet anders.. -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan