• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

vraag over een cbr 1000 fh

vw_owentje

Rookie
Lid geworden
21 jul 2010
Waarderingsscore
0
hallo,

ik heb hier een honda cbr 1000fh staan van het jaar 1987,

maar hij wil niet starten, de startmotor draait maar de motor zelf niet....

doe ik iets verkeerd of zou er iets niet meer werken?

wie weet er raad?

ben niet aan de bedrading gekomen, en de batterij is inderdaad zwak maar heb de auto er aan gelegd, de startmoter heb ik uitgehaald om te testen en die draait goed, waneer hij gemonteerd is hoor je hem ook goed draaien en zie je de toerenteller omhoog gaan maar de krukas draait niet mee...het rode knopje verzetten helpt ook niet, ben nu begonnen met de alternator te demonteren maar die is er nog niet uit... heb 3 bouten uitgedraait maar hij komt er nog niet uit.

Laatst bewerkt:
ben niet aan de bedrading gekomen, en de batterij is inderdaad zwak maar heb de auto er aan gelegd, de startmoter heb ik uitgehaald om te testen en die draait goed, waneer hij gemonteerd is hoor je hem ook goed draaien en zie je de toerenteller omhoog gaan maar de krukas draait niet mee...het rode knopje verzetten helpt ook niet, ben nu begonnen met de alternator te demonteren maar die is er nog niet uit... heb 3 bouten uitgedraait maar hij komt er nog niet uit.

Of je moet heel handig zijn of het gaat je een hoop geld kosten als je de dynamo uit het blok gaat trekken.
Maar als de krukas niet meedraait hoe kan de toerenteller wel toeren aangeven???

werkt de toeren teller niet met de alternator?

en een stukje meer demonteren heb ik geen schrik van, desnoods moet heel de blok eruit....

bij sommige motoren beweegt de tellernaald als je probeert te starten met een te zwakke accu.
als je de klemmen van de startkabel niet goed hebt zitten, kan de naald ook met de 2e accu aangesloten bewegen.

kevinblade bedoelt vast dat de carterhelften gesplitst moeten worden om bij de startkoppeling te komen.

Laatst bewerkt:
ben al iets verder gekomen..... de startmotor draait niet.... hij probeert maar kan niet. iets houd hem tegen, daar door gaat de toerenteller omhoog, als je de start motor er uit haalt en los doet draaien blijft de toerenteller omlaag.

nu nog eens verder zoeken wat er vast kan zitten...

je accu is gewoon te zwak.
als je probeert te starten met een te zwakke accu, kan je toerenteller idd bewegen.

met de startmotor eruit, hoeft de accu aanzienlijk minder vermogen te leveren en doet de teller ook niets.

maar als ik de auto er aanleg met startkabels en de auto laat draaien op 4000 toeren lukt het ook niet, de auto zakt in toeren en de moto...niks

Laatst bewerkt:
als de auto in toeren zakt omdat je de motor probeert te starten is niet goed.
je kunt ook nog de startmotor even openmaken om te kijken of de koolborstels niet op zijn.
ook de dikke kabels tussen accu en massa, startmotor kun je bij de aansluitingen even checken op corrosie.

Terug
Bovenaan Onderaan