• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Vraag over een o-ring en de specs

hofkej

Die hard MF'er
Lid geworden
14 jan 2003
Waarderingsscore
5
Op bijgaande tekening zie je een hydraulische koppelingspomp, nr.12
is een o-ring die de afdichting is tussen het blok en de koppelingspomp.

Moet dit een speciale o-ring zijn :? :? bestand tegen remvloestof e.d. of
kan het een normale o-ring zijn, bestand tegen gewone olie e.d.

Iemand een expert op dit gebied??
full

Dit is een normale standaard o-ring in NBR .
Deze is bestand van -30 tot kortstondig 130 graden.

deze is normaal goed bestand tegen hydraulische olie.
Het probleem echter is dat de maat exact juist moet zijn.
Als je weet dat de maten van deze o-ringen met 0.1mm oplopen is het bijna onmogelijk de maat op te nemen zonder het juiste gereedschap.

je kan beter deze o-ring origineel bestellen, deze kan echt niet zoveel kosten.

Dit is een normale standaard o-ring in NBR .
Deze is bestand van -30 tot kortstondig 130 graden.

deze is normaal goed bestand tegen hydraulische olie.
Het probleem echter is dat de maat exact juist moet zijn.
Als je weet dat de maten van deze o-ringen met 0.1mm oplopen is het bijna onmogelijk de maat op te nemen zonder het juiste gereedschap.

je kan beter deze o-ring origineel bestellen, deze kan echt niet zoveel kosten.

Bedankt voor de info:

Wat ik meet met de shuifmaat, is dat het gewoon een standaard maat is. Deze o-ringen zijn makkelijk te verkrijgen bij een aantal winkels en op voorraad.
Het probleem tegenwoordig met motorzaken is, dat ze niks meer op voorraad, buiten olie en bougies e.d. hebben, dus weer bestellen en bestellen is niet kunnen rijden |( |(

En een beetje materiaal kennis en verdiepen in de materie kan geen kwaad, ben gewoon benieuwd of er ervaringsdeskundige zijn, anders monteer ik tijdelijk de standaard, totdat een bestelde binnen is....

Google eens "Eriks afdichtingen"

Afdichtingen is een tak van sport. Je kan dan zien welke rubbersoort bij welke olie gebruikt kan worden, welke hardheden er zijn, welke vormen er zijn.

Als je het dan uiteindelijk zelf kan specificeren, dan kan je naar een technisch handelsbureau met de vraag:

"Ik wil een een O-ring, 70 shore, 30*2, Viton".

Zonder deze vraagstelling lekt het, of loopt het stroef, gaat na een week lekken of vast lopen of de meest simpele oplossing van een wanhopige verkoper: ze hebben 'm niet.

Deze O-ring is de laatste afdichting voor als de cilinder zou gaan lekken, daar komt geen druk op te staan, en daar gaat ook niets bewegen, kun je elke O ring voor gebruiken....
Niet de juiste maat, beetje silicone spray erop, en je draait ze er zo in...
Heb zelf een bak met allerlei maten, en als ik een O ring moet hebben, zoek ik de maat die er het dichst bij komt, en met een beetje spray krijg je het altijd pas..

Oh ja NiX forceren he , er is altijd wel een grotere hamer te vinden!!!!!

Deze O-ring is de laatste afdichting voor als de cilinder zou gaan lekken, daar komt geen druk op te staan, en daar gaat ook niets bewegen, kun je elke O ring voor gebruiken....
Niet de juiste maat, beetje silicone spray erop, en je draait ze er zo in...
Heb zelf een bak met allerlei maten, en als ik een O ring moet hebben, zoek ik de maat die er het dichst bij komt, en met een beetje spray krijg je het altijd pas..

Oh ja NiX forceren he , er is altijd wel een grotere hamer te vinden!!!!!

Bedankt, ga het proberen, want ja hoor de 0-ring is niet op voorraad in Nederland |( |( |( Daar wordt je toch simpel van :r :r

Laatst bewerkt:
Vandaag gratis per post 4 EPDM-o-ringen ontvangen van Eriks.
(EPDM is bestand tegen rem vloeistof).

Super firma, nu kan ik toch met een gerust hard gaan rijden.
Het reeds bestelde o-ringetje bij mototricolore gaat zeker pas in September
binnen komen :( :( daar durf ik geld op te zetten. |( |(
Toch snappen ze het nog steeds niet ;( ;( ;(

Terug
Bovenaan Onderaan